«اسوه رادمرد» منتشر شد
19 مرداد 1399 - 8:22
شناسه : 1136
10

محمد جواد گودینی در تازه‌ترین کتاب خود با نام «اسوه رادمرد» به سیره و سرگذشت و نظام فکری امیر مومنان امام علی بن ابیطالب (ع) پرداخته است. به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «اسوه‌ی رادمرد؛ تاملی بر زندگانی و سیره امام علی (ع)» نوشته محمد جواد گودینی، نویسنده و استاد حوزه و دانشگاه با شمارگان ۳۰۰ […]

پ
پ

محمد جواد گودینی در تازه‌ترین کتاب خود با نام «اسوه رادمرد» به سیره و سرگذشت و نظام فکری امیر مومنان امام علی بن ابیطالب (ع) پرداخته است.

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «اسوه‌ی رادمرد؛ تاملی بر زندگانی و سیره امام علی (ع)» نوشته محمد جواد گودینی، نویسنده و استاد حوزه و دانشگاه با شمارگان ۳۰۰ نسخه و ۲۵۶ صفحه توسط انتشارات نظری منتشر شد.

گودینی نویسنده این کتاب به مهر گفت: این اثر به شرح زندگانی مولای متقیان امام علی بن ابی طالب (ع) و گوشه‌ای از فضیلت‌های بی پایان آن یگانه روزگار اختصاص دارد.

وی افزود: در فصل نخست این اثر تاریخی- روایی، به زندگی امام علی (ع) و جریان ولادت امام (ع) در کعبه و دوران کودکی و نوجوانی آن حضرت (ع) و… پرداخته‌ام. فصل دوم با عنوان «گفتاری درباره فضایل امام علی (ع)» به شمه‌ای از فضیلت‌ها و منقبت‌های امام علی (ع) از جمله علم و دانش گسترده آن دروازه شهر دانش (ع)، زهد و تقوای امام (ع)، دلاوری و جهاد امام (ع)، سخنوری و قدرت تاثیرگذاری شگرف امام (ع) بر مخاطبان، یتیم نوازی، مهربانی و گشاده رویی امام (ع) و…. اشاره کرده و در ادامه حدیث منزلت، حدیث طیر مشوی و رویداد تاریخی غدیر را مورد شرح و تحلیل قرار داده‌ام.

گودینی ادامه داد: فصل سوم این نوشته، نگاهی به خلافت امام علی (ع) نام داشته و در آن حوادث پس از قتل خلیفه سوم و دوران خلافت و زمامداری امام (ع) را توضیح داده و نبردهایی را که در جمل، صفین و نهروان بر امام (ع) تحمیل شد، مورد شرح و بسط تاریخی قرار داده‌ام.

این مدرس حوزه و دانشگاه همچنین درباره فصل چهارم کتاب نیز اشاره کرد: فصل چهارم نیز به جریان شهادت وصی پیامبر (ص) به دست یکی از بازماندگان جریان تندرو و خشک خوارج با نام عبدالرحمن بن ملجم مرادی اختصاص داشته و این تراژدی را مورد بررسی تاریخی قرار داده‌ام.

گودینی همچنین با اشاره به استفاده از منابع متعدد برای نگارش این اثر گفت: برای نگارش این کتاب از بیش از ۱۰۰ منبع تاریخی و روایی بهره گرفته و بر مبنای آنها کوشیدم با بیانی روان و ساده فرازهایی از زندگانی پرعبرت و درس آموز امام علی (ع) را مورد بررسی و تحلیل قرار دهم. مطالعه این اثر را به پژوهشگران تاریخ اسلام، حدیث و مطالعات سیره شناسی و تمامی کسانی که دل در گرو محبت امیر مومنان علی بن ابی طالب (ع) دارند، توصیه می‌کنم.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.