24 آذر 1398 - 13:40
شناسه : 84
6

آکادمی گردشگری چین براساس نظرسنجی که از گردشگران این کشور قبل و بعد از سفر به ایران انجام داده، نتیجه گرفته است: در سال ۲۰۱۸ سطح رضایت مسافران چینی از سفر ایران حدود ۷۹.۲۰ درصد بوده که در بین ۱۰۲ ملیتی که به ایران سفر کرده‌اند رتبه رضایت‌مندی چینی‌ها ۵۹ بوده است. در هشت ماه […]

پ
پ

آکادمی گردشگری چین براساس نظرسنجی که از گردشگران این کشور قبل و بعد از سفر به ایران انجام داده، نتیجه گرفته است: در سال ۲۰۱۸ سطح رضایت مسافران چینی از سفر ایران حدود ۷۹.۲۰ درصد بوده که در بین ۱۰۲ ملیتی که به ایران سفر کرده‌اند رتبه رضایت‌مندی چینی‌ها ۵۹ بوده است. در هشت ماه نخست سال ۲۰۱۹ میزان رضایت چینی‌ها از سفر به ایران ۷۷.۳۸ درصد بوده که رتبه آن در بین ملیت‌های دیگر ۷۸ شده است.
نمودار آماری این گزارش که نسخه‌ای از آن در اختیار ایسنا قرار داده شده، نشان می‌دهد: سطح رضایت‌مندی چینی‌ها از سفر به ایران امسال در مقایسه با سال ۲۰۱۸، کمتر شده است.
در گزارش نظرسنجی آکادمی گردشگری چین آمده است: میانگین رضایت سایر ملت‌ها از سفر ایران ۸۵ درصد بوده که سطح رضایت‌مندی چینی‌ها در سال ۲۰۱۹ از این عدد کمی پایین‌تر بوده و به ۷۷.۳۸ درصد رسیده است.
بیشترین درصد رضایت چینی‌ها از مردم ایران و مهمان‌نوازی آن‌ها و کیفیت غذاهای ایران بوده که بالاتر از سطح میانگین رضای‌تمندی سایر ملیت‌ها است.
چینی‌ها از برخی زیر ساخت‌ها شامل اماکن تاریخی و کاخ‌ها، مراکز خرید، جابه‌جایی‌ها، تصویر مقصد، رقابت‌پذیری قیمت مقصد و تبلیغات دهان به دهان رضایت نسبی داشته‌اند اما درباره مدیریت و برنامه‌ریزی گردشگری میزان رضایت آن‌ها زیر ۷۰ درصد بوده است؛ عددی پایین‌تر از میانگین سطح رضایت سایر ملت‌ها.
آکادمی گردشگری چین گزارش کرده است
سفر ایرانی‌ها به چین ۱۷ درصد و سفر چینی‌ها به ایران حدود ۵ درصد کمتر شده است همچنین امسال کلا حدود ۸ میلیون نفر مسافر بین دو کشور جا به جا شده است که نسبت به سال گذشته ۱۲.۱ درصد کاهش داشته که کاهش ورودی از ایران به چین حدود ۱۶.۸ درصد بوده و کاهش سفر چینی‌ها به ایران حدود ۴.۷ درصد بوده است (نقطه سر به سر یکساله).
این آکادمی همچنین به بررسی تصویر ذهنی مسافران از ایران پرداخته و در آزمون ارزیابی استاندارد گردشگران مشخص شده که ذهنیت آن‌ها از کلمه ایران قبل از سفر به این کشور برابر با نفت، انقلاب و امپراتوری پرشیا بوده است.
پیش از سفر بیشترین جست‌وجوی اینترنتی چینی‌ها درباره مسجد نصیرالملک (شیراز)، تخت جمشید (استان فارس) و میدان امام (اصفهان) بوده است.

چینی‌ها پس از سفر به ایران اغلب چنین نظر داده‌اند: ایران بهتر از چیزی است که فکر می‌کردیم. اصفهان خیلی دوست داشتنی است و شهر زنده ای است که با چرخ زدن در این شهر، فرهنگ و زندگی مردم به خوبی نمایان می‌شود.
میدان امام بعد از غروب با توجه به پیک نیک خانواده‌های ایرانی جذابیت خاصی دارد که چینی‌ها می‌توانند از ایشان به‌راحتی عکاسی کنند.
تخت جمشید احساسی تاریخی مشابه دیوار چین دارد. معماری آن و البته سرویس کرایه دوربین سه بعدی احساس عمیقی از تاریخ را منتقل می‌کند..
🔹برخی چینی‌ها نیز نظر داده‌اند: اگر نام ایران به گوش‌تان بخورد ابتدا احساس ناامنی می‌کنید ولی بعد از بازدید در حدی احساس‌تان عوض می‌شود که حتی نمی‌خواهید آن را ترک کنید.
🔹عقیده برخی چینی‌ها بر این است که در بیشتر مسیرهای بین شهری ایران، حمل و نقل با اتوبوس از نظر قیمت و کیفیت خیلی خوب است.
🔹آکادمی گردشگری چین همچنین به استناد نظرهای ثبت شده درباره سختی سفر تنهایی به ایران، برخورد بعضی راننده‌های تاکسی و فروشنده‌ها توصیه کرده است: برای داشتن سفری امن و مطمئن گروهی به ایران سفر کنید.

🔹چینی‌ها نظر داده‌اند که مردم ایران نسبت به خارجی‌ها خوش‌قلب هستند اما بیش از حد به یک خارجی توجه نشان می‌دهند.
پلو زعفرانی، روسری زنان ایرانی، نان‌های بزرگ، مردم خونگرم و مهمان‌نواز، سرزمین زیبا، مسجد صورتی، چشم‌های رنگی، واقعی و زیبا، قصه هزار و یک‌شب از جمله عباراتی است که به عقیده برخی گردشگران چینی تداعی‌کننده ایران است.
🔹این گزارش براساس نظرهای ثبت شده نتیجه گرفته است: برای سفر به ایران ۱۰ روز کافی بوده و این کشور طبیعت زیبایی ندارد. به عقیده فعالان گردشگری ایران و چین، بیان چنین دیدگاهی درباره طبیعت ایران ناشی از کوتاهی بخش دولتی در معرفی مناسب جذابیت‌های متعدد و متنوع ایران است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.