مدیران فرهنگی تعریف درستی از سرگرمی سالم ندارند
29 تیر 1399 - 13:11
شناسه : 1020
8

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، سومین قسمت از مجله فرهنگی تسنیم با محوریت «آسیب‌شناسی سریال‌های شبکه نمایش خانگی» با حضور سعید الهی(کارشناس و منتقد سینما) و کیوان امجدیان (مجری-کارشناس) منتشر شد.  در این برنامه، سعید الهی ضمن تأکید بر لزوم تعریف سرگرمی‌های سالم از سوی شبکه نمایش خانگی برای مخاطبان، گفت: مدیر فرهنگی باید ذائقه مخاطب را تأمین کند؛ […]

پ
پ

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، سومین قسمت از مجله فرهنگی تسنیم با محوریت «آسیب‌شناسی سریال‌های شبکه نمایش خانگی» با حضور سعید الهی(کارشناس و منتقد سینما) و کیوان امجدیان (مجری-کارشناس) منتشر شد. 

در این برنامه، سعید الهی ضمن تأکید بر لزوم تعریف سرگرمی‌های سالم از سوی شبکه نمایش خانگی برای مخاطبان، گفت: مدیر فرهنگی باید ذائقه مخاطب را تأمین کند؛ البته هنرمندان هم نباید از زیر بار مسئولیتی که در این راستا دارند، شانه خالی کنند. 

وی افزود: مدیران فرهنگی ما تعریف صحیحی از سرگرمی ندارند و همین امر موجب انحراف تولیدات فرهنگی می‌شود؛ وقتی صدا و سیما از عهده تأمین ذائقه مخاطب برنیاید، طبیعی است که مخاطبان به شبکه نمایش خانگی اقبال نشان دهند؛ لازم است مدیران ما از این انفعال خارج شوند. 

شبکه نمایش خانگی , سینما ,

این منتقد سینما تصریح کرد: هرکجا که نظارت وجود داشته باشد، محصول خوبی ساخته می‌شود؛ نظارت بر تولیدات شبکه نمایش خانگی باید به گونه‌ای باشد که خانوادهها در معرض مخاطرات روحی و روانی قرار نگیرند؛ خیلی زشت است که پس از گذشت ۴۰ سال از عمر نظام مقدس جمهوری اسلامی هنوز فیلم‌هایی ساخته می‌شود که حاوی شوخی‌های مبتذل جنسی است.

الهی یادآور شد: به اعتقاد من سریال‌های شبکه نمایش خانگی به نظارت قسمت به قسمت نیاز دارند؛ آنچه ما شاهدیم این است که در حوزه شبکه نمایش خانگی طبق قانون عمل نمی‌شود و هیچ برنامه مهندسی شده‌ای برای اداره آن وجود ندارد. 

شبکه نمایش خانگی , سینما ,

کیوان امجدیان نیز با اشاره به لزوم تعریف کارکرد صحیح برای تولیدات شبکه نمایش خانگی گفت: اگر برای شبکه نمایش خانگی کارکرد درستی تعریف نکنیم، این شبکه محکوم به زوال و نابودی خواهد بود. 

وی افزود: متأسفانه اکنون شاهدیم که مجموعه‌ای از قصه‌های ضعیف با کیفیت نازل و عشق‌های ذوزنقه‌ای، سریال‌های شبکه نمایش خانگی را از هر سو احاطه کرده‌اند. 

در ادامه مشروح بخش نخست این برنامه را که با موضوع «آسیب‌شناسی سریال‌های شبکه نمایش خانگی» در قالب سومین قسمت از مجله فرهنگی تسنیم منتشر شده است، مشاهده می‌کنید: 

قسمت دوم این برنامه نیز به زودی از خبرگزاری تسنیم منتشر می‌شود. 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.