معرفی وجوه شخصیت سردار سلیمانی، رسالت هنرمندان تئاتر است
30 دی 1398 - 11:52
شناسه : 292
10

میرحسین شفیعی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا اظهار داشت: بعد از ترور ناجوانمردانه سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و بازتاب این حادثه دردناک؛ هنرمندان نیز مانند تمام آحاد جامعه تلاش کردند واکنشی در خور و شأن این شهید نشان دهند؛ بر همین اساس بر آن شدیم در گام نخست فراخوانی برای برپایی نخستین همایش تئاتر خیابانی سردار آسمانی با رویکرد ویژگی […]

پ
پ

میرحسین شفیعی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا اظهار داشت: بعد از ترور ناجوانمردانه سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و بازتاب این حادثه دردناک؛ هنرمندان نیز مانند تمام آحاد جامعه تلاش کردند واکنشی در خور و شأن این شهید نشان دهند؛ بر همین اساس بر آن شدیم در گام نخست فراخوانی برای برپایی نخستین همایش تئاتر خیابانی سردار آسمانی با رویکرد ویژگی زندگی، شخصیت و سیره این سردار بزرگ و شهید انقلاب و دفاع مقدس کشور را منتشر کنیم.

افتتاحیه جشنواره در کرمان

وی ادامه داد: نخستین همایش تئاتر خیابانی سردار آسمانی از هشتم بهمن در کرمان فعالیت خود را آغاز خواهد کرد و در بیست و سوم بهمن در تهران و در تماشاخانه سرو شاهد برپایی مراسم اختتامیه آن خواهیم بود. در این میان طی روزهای بیست و یک تا بیست و سوم بهمن گروه‌های برگزیده در تهران به ویژه در روز یوم الله ۲۲ بهمن و همزمان با اربعین شهادت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به اجرای  آثار منتخب خواهند پرداخت.

شفیعی با بیان آنکه در نخستین دوره همایش تئاتر خیابانی سردار آسمانی ۱۲ استان کشور میزبان آثار برگزیده در بخش نهایی این رخداد خواهند بود یادآور شد: هر کدام از گروه‌ها حداقل هشت اجرا در مراکز استان‌های منتخب خواهند داشت تا به واسطه هنر نمایش بتواند بخشی از سیره زندگی این شهید بزرگ مکتب عشق، ایثار، مقاومت و دفاع مقدس ایران را که در مسیر امنیت و حریت ایران جان خود را فدا کرد پیشاروی ملت انقلابی و سالمی ایران روایت کنند.

برگزاری نشست‌های نمایشنامه‌نویسی از زندگی سردار سلیمانی با حضور همرزمان شهید

شفیعی درباره برنامه‌های دیگر همزمان با برگزاری نخستین همایش تئاتر خیابانی سردار آسمانی: در کنار برگزاری این همایش بنا داریم چند نشست را برای نمایشنامه‌نویسان با محوریت تولید اثر با موضوع زندگانی، سیره و شیوه رفتار و مقاومت سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی برگزار کنیم. در این میان از تعدادی دوستان و همرزمانی که آشنایی نزدیکی با ایشان داشتند برای انتقال اطلاعات و خاطرات‌شان دعوت می‌کنیم.

وی افزود: به دلیل مسائل امنیتی تا به امروز وجوه مختلف زندگی سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی کمتر برای عموم مردم شناخته شده است و اینجا رسالت و وظیفه هنر و هنرمندان است تا بتوانند با به تصویر کشیدن تمامی ابعاد این شخصیت بزرگ و تاثیرگذار شهید عالی مقام انقلاب و کشورمان بتوانند نه تنها الگویی ناب به جوانان میهنمان ارائه کنند که به واسطه نام، زندگی و سیره این شهید شاهد تولید آثار فاخر در عرصه ادبیات نمایشی کشورمان نیز باشیم.

افزودن بخشی به نام شهید سلیمانی به جشنواره تئاتر مقاومت

مدیر مرکز تئاتر حرفه‌ای حوزه هنری با اشاره به اینکه مفهوم امنیت، موضوعی مستمر در سرافرازی کشور به شمار می‌رود یادآور شد: بر همین اساس بنا داریم در جشنواره تئاتر مقاومت با محوریت موضوع امنیت و آثار مرتبط به این حوزه، بخشی را به نامه مقام سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی اختصاص دهیم تا در بطن آن شاهد تولید آثاری مبتنی بر مفهوم مقاومت، امنیت و اقتدار عنوان یکی از مهمترین برکات و دستاوردهای فعالیت‌ها و شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی برای کشور را در این رخداد بگنجانیم.

نام و شهرت سردار شهید سلیمانی مرزهای جهان را در نوردیده

شفیعی با بیان آنکه نام سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی نه‌تنها برای تک‌تک ایرانیان که به سبب دامنه فعالیت‌ها و اثرگذاری او در زمینه مبارزه با تروریسم و ریشه کن کردن داعش در تمام جهان شناخته شده است گفت: حال که کشور از برکت حضور و وجود این شهید والامقام محروم شده است این بار رسالت و وظیفه هنرمندان است تا مانند گذشته پا به عرصه بگذارند و با آثار هنری و فرهنگی به ویژه در عرصه هنرهای نمایشی و تئاتر با تولید آثار مختلف به زوایای پیدا و پنهان زندگی و سیره این شهید والامقام بپردازند تا عموم افراد جامعه بتوانند با تمام وجوه سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی آشنا شوند.

همایش ملی تئاتر خیابانی سردار آسمانی در ۱۰ شاخه سردار آسمانی و دفاع مقدس؛ سردار آسمانی و امنیت ملی؛ سردار آسمانی و نسل جوان؛ سردار آسمانی و جبهه مقاومت اسلامی؛ سردار آسمانی و استکبار ستیزی؛ سردار آسمانی و ولایت مداری؛ سردار آسمانی و شهدای مدافع حرم؛ سردار آسمانی و فرهنگ عاشورا؛ سردار آسمانی، وحدت ملی و انسجام اسلامی و سردار آسمانی و مردمداری برگزار خوهد شد.

سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی بامداد جمعه (۱۳ دی) به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت پس از عمری مجاهدت در حمله پهبادهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید. بر اساس اعلام پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ، رئیس جمهوری و فرمانده کل قوای این کشور صادر کرده بود. در پی این اقدام تروریستی حضرت ‌آیت الله خامنه ای مقام معظم رهبری سه روز عزای عمومی اعلام کردند.
آیین‌ تشییع پیکر مطهر سردار سلیمانی و همراهانش شنبه (۱۴ دی) در شهرهای کاظمین، کربلای معلی و نجف اشرف و روز شنبه (۱۵ دی) پس از ورود به خاک جمهوری اسلامی ایران در استان خوزستان و مشهد مقدس و دوشنبه (۱۶ دی) در تهران برگزار شد، پیکر سپهبد قاسم سلیمانی سه شنبه شب (۱۷ دی) در کرمان محل تولدش به خاک سپرده شد. 


ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.