کرونا «نتفلیکس» را امپراطور کرد
04 اردیبهشت 1399 - 21:13
شناسه : 613
11

فزایش چشمگیر مخاطبین، سهام و فروش در NETFLIX باعث شده است که این شرکت پخش کننده فیلم بسیار قدرت‌مند شود. به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، شیوع کرونا در دو ماه اخیر باعث شد تا سینماها در سرتاسر دنیا بسته شوند و مردم به جای دیدن فیلم‌ها در سینماها مجبور شدند تا در خانه‌ها محتواها […]

پ
پ

فزایش چشمگیر مخاطبین، سهام و فروش در NETFLIX باعث شده است که این شرکت پخش کننده فیلم بسیار قدرت‌مند شود. به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، شیوع کرونا در دو ماه اخیر باعث شد تا سینماها در سرتاسر دنیا بسته شوند و مردم به جای دیدن فیلم‌ها در سینماها مجبور شدند تا در خانه‌ها محتواها را تماشا کنند. رسانه‌های ویدئویی یا همان VODها نیز در این امر پیشدستی کردند و برخی از فیلم‌‌ها و سریال‌ها را رایگان پخش کردند و برای مشترکین نیز تخفیف قائل شدند. اینگونه شد که شبکه نمایش خانگی از سود سرشاری در این دو ماه برخوردار شد.

اما در این میان کمپانی نتفلیکس توانست سود عجیبی به جیب بزند. در این خصوص گاردین نوشته است که ۱۵ میلیون و ۷۷۰ هزار نفر در این مدت کوتاه به مشترکین این شبکه اضافه شدند. این رقم بیشتر از ۷ میلیون نفری بوده است که مدیران نتفلیکس در این مدت انتظار آن را داشته‌اند.

این میزان افزایش در تعداد مشترکان این شرکت در ۱۳ سال گذشته بی‌سابقه است. همین آمارها و خوش‌بینی به آینده این غول دنیای سرگرمی سبب شد که بار دیگر قیمت سهام این شرکت در بورس افزایش چشمگیری پیدا کند. 

وال‌استریت جورنال نیز گزارش کرده است که ارزش سهام نتفلیکس در هفته‌های اخیر به ۱۸۷ میلیارد دلار رسیده است و رشد قابل توجهی داشته است. نتفلیکس حالا با بیش از ۱۸۳  میلیون مشترک در سراسر جهان در سه ماه نخست سال نزدیک به ۸۰۰ میلیون دلار سودآوری داشته است.

اما یکی دیگر از پدیده‌هایی که باعث شد تا این شبکه در این مدت پیشرفت چشم‌گیری کند اکران مستند «تایگر کینگ» بود. مستندی که به زندگی و ارتباط بین جو اگزوتیک و یک ببر پادشاه است. جو رئیس یا مزرعه حیوانات وحشی است که رابطه‌اش با ببر موجود در باغ به دلایلی خراب شده است.

به گفته گاردین تنها ۶۴ میلیون نفر از مخاطبین این کمپانی تماشاگر مستند تایگر کینگ بوده‌اند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.