فارن پالسی: اعتراهای دانشجویی در آمریکا روابط مستحکم واشنگتن با اسرائیل را برملا کرد
  • اردیبهشت 9, 1403 ساعت: ۹:۳۰
  • شناسه : 81572
    1
    نشریه فارن پالسی در گزارشی، نوشت: اعتراض‌های دانشجویی در آمریکا آنچنان که برخی ادعا می‌کنند، بحران فرهنگی یا آموزش عالی ایالات متحده نیست بلکه یک بحران سیاسی در آمریکا است که ریشه در سیاست خارجی واشنگتن و به ویژه روابط نزدیک، مستحکم و طولانی‌مدت آنها با (رژیم) اسرائیل دارد.
    پ
    پ

    برخی از سیاستمداران آمریکا، دانشجویان معترض را یک تهدید خوانده‌اند اما این دانشجویان یک تهدید نیستند بلکه آنها به ما درس دموکراسی را آموزش می‌دهند.

    بر اساس گزارش فارن پالسی، درحالیکه اعتراض دانشجویان معترض دانشگاه کلمبیا سرمشق دیگر دانشجویان معترض در دانشگاه‌های دیگر در سراسر جهان شده است اما باید در نظر داشت که این اعتراضات دانشجویی در آمریکا، آنچنان که برخی ادعا می‌کنند، بحران فرهنگی یا آموزش عالی ایالات متحده نیست بلکه یک بحران سیاسی در آمریکا است که ریشه در سیاست خارجی این کشور و به ویژه روابط نزدیک و طولانی‌مدت واشنگتن با (رژیم) اسرائیل دارد.

    در ادامه گزارش فارن پالسی با رد تبلیغات برخی رسانه‌های جریان اصلی در آمریکا در خصوص یهودستیزی دانشجویان معترض، آمده است: آنچه در داخل دروازه‌های دانشگاه دیده‌ می‌شود عموماً تصویری از مدنیت مثال زدنی بوده است. این دانشجویان حتی آئین‌نامه رفتاری قابل تحسینی را منتشر کرده و طی آن خواستار رعایت نظافت، استفاده نکردن از مواد مخدر یا الکل، احترام به حریم شخصی دیگران و درگیر نشدن با مخالفان شده‌اند.

    بر اساس گزارش فارن پالسی، اعتراض‌ها در دانشگاه‌های آمریکا نه تنها ماهیت یهودی‌ستیری ندارد بلکه ناشی از شوک عمیق از خشونت فجیع و بی هدف رژیم صهیونیستی در غزه است.

    در ادامه این گزارش فارن پالسی آمده است: اکنون وقت آن است که آمریکایی‌ها از خود بپرسند اگر وضعیتی که در حال حاضر در غزه حکمفرماست در نقطه دیگری از جهان اتفاق افتاده بود، دولت آمریکا چه عکس‌العملی از خود نشان می‌داد؟

    این گزارش می‌افزاید: حتی اگر همین جنبش اعتراضی دانشجویی که اکنون در ایالات متحده به راه افتاده است، در کشور دیگری رخ می‌داد و این برخورد خشونت‌آمیز و شدید از سوی نیروهای نظامی با آن صورت می‌گرفت، مقام‌های دولت آمریکا چگونه به آن واکنش نشان می‌دادند؟

    در ادامه این گزارش فارن پالسی آمده است: آنچه که به آسانی می‌توان از عکس‌العمل مقام‌های دولت آمریکا تصور کرد، این است که در هر دو مورد فوق (جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و برخورد خشونت‌آمیز و شدید نیروهای نظامی با اعتراضات دانشجویی در آمریکا)، اگر این اتفاقات در هر جای دیگری از دنیا رخ داده بود، هم‌اکنون شاهد اعلام محکومیت‌های شدید از سوی سخنگویان وزارت خارجه ایالات متحده و سرمقاله‌های شدیداللحن در مطبوعات برجسته آمریکا در مورد عدم تحمل اقتدارگرایان یا سر دادن فریاد به بهانه زوال دموکراسی بودیم.

    این گزارش می‌افزاید: در این میان پرسش‌های اساسی دیگری نیز وجود دارد و به عنوان مثال، عکس‌العمل یک شهروند عادی و طبیعی که در همان زمان که به عینه حجم عظیم وحشیگری (ارتش رژیم صهیونیستی) در غزه و اثرات ویرانگر آن بر این منطقه و اهالی آن را می‌بیند و شاهد ارسال سلاح‌های جدید از سوی واشنگتن به (رژیم) اسرائیل است، چه باید باشد؟ پاسخ این پرسش واضح است و اعتراضات سراسری دانشجویی در آمریکا مهر تائیدی بر این حقیقت است که این دوگانگی در رویکرد دولت آمریکا برای شهروندان این کشور، غیرقابل تحمل شده است.

    منبع: ایرنا

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.