اولتیماتوم ناجا به بانک‌های بدحساب عملی شد
06 دی 1399 - 12:35
شناسه : 10022
4
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا از حذف ۱۴ بانک بدحساب از فرآیند پرداخت جرائم رانندگی خبر داد.
پ
پ

به گزارش فرهنگ ایرانیان به نقل از ایسنا، مرداد ماه امسال بود که سردار سید کمال هادیانفر، رییس پلیس راهور ناجا در نشستی خبری به بانک ها و USSDهای بدحساب در مورد جرائم رانندگی هشدار داد و بدون نام بردن از این بانک‌ها گفت که اگر این بانک ها به تذکرات ما توجه نکنند بار دیگر نامشان را هم آورده و دسترسی شان به سیستم پرداخت جریمه را قطع خواهیم کرد. متأسفانه بعضی از این بانک ها وجوه جریمه را حتی تا ۳۶ ساعت هم در حساب خود نگهداری کرده و سپس به خزانه واریز می کنند که این یک تخلف است. چرا که باید طی مدت ۱۰ دقیقه مبلغ را به خزانه واریز کنند.

حالا با گذشت بیش از چهار ماه از آن اولتیماتوم، رییس پلیس راهور ناجا از حذف ۱۴ بانک از روند دریافت جرائم رانندگی خبر داده است، سردار سیدکمال هادیانفر در گفت‌وگو با ایسنا در این باره گفت: متاسفانه در مواردی شاهد آن بودیم که مردم در پرداخت جریمه‌های رانندگی خود دچار دوبار پرداختی می شدند. یعنی یک بار پول را پرداخت کرده و برای دریافت خدمت نظیر نقل و انتقال و … به مراکز پلیس مراجعه می‌کردند اما در آنجا مشاهده می‌کردند که هنوز جریمه‌شان پا برجاست و در سیستم گزارش اعمال وصول نیامده است. لذا برخی از این رانندگان برای آنکه کارشان راه بیفتند و دوباره به مراکز مراجعه نکنند، بار دیگر اقدام به پرداخت جریمه کرده و اصطلاحا دوبار پرداختی انجام می‌شد.

وی با بیان اینکه پلیس راهور تاکید کرده بود که در تمامی موارد دوبار پرداختی به محض وصول در خزانه می‌توانند مبلغ اضافی خود را پس بگیرند، گفت: در عین حال این موضوع را نیز بررسی کرده و متوجه شدیم که متاسفانه یکسری از بانک‌ها در شرایطی که باید به شکل برخط و آنلاین مبالغ جریمه را در خزانه واریز کنند، این کار را نکرده واز هشت ساعت تا ۳۶ ساعت این مبالغ را در حساب خود نگهداری کرده‌اند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با بیان اینکه در مرحله اول به تمامی این بانک‌ها هشدار دادیم که این مساله را حل کنند، گفت: در ادامه نیز با بررسی دوباره مشخص شد که ۱۴ بانک همچنان روند و رویه خود را اصلاح نکرده‌ و پول مردم را در حساب خود نگهداری می‌کنند و همین موضوع مردم را دچار مشکل کرده است. لذا این ۱۴ بانک را از روند دریافت جرائم رانندگی حذف کردیم و در حال حاضر پرداخت جرائم از طریق ۹ بانک خوش حساب در حال انجام است.

هادیانفر درباره اینکه آیا این بانک‌ها می‌توانند دوباره به این فرآیند برگردند، به ایسنا گفت: اگر این بانک ها مشکل را حل کنند و البته برایشان صرفه داشته باشد می‌توانند درخواست دهند و پس از بررسی روند به این سیستم برگردند.

وی درباره پرداخت قبض های کاغذی جریمه نیز گفت: این موضوع متفاوت است و ما بارها به رانندگان گفته‌ایم که قبض های کاغذی جریمه را پس از دریافت پیامک پرداخت کنند. البته در حال حاضر اکثر مأموران ما با استفاده از دست افزار و به شکل هوشمند اقدام به ثبت و جریمه تخلفات رانندگی می کنند اما در مواردی که قبض ها به شکل کاغذی صادر شده با توجه به اینکه این قبض ها شناسه ندارند، کمی زمان بر است تا این برگه ها شناسه دریافت کرده و در سیستم ثبت شود و پس از ارسال پیامک و اعلام شناسه نسبت به پرداخت آن اقدام کنند. اما این موضوع هیچ ارتباطی با بدحسابی بانک‌ها ندارد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.