بچه های ابتدایی در سردترین کلاس درس ایران
07 دی 1399 - 17:50
شناسه : 10145
9
دانش آموزان و معلم ، وسط برف ؛ در سرما و یخبندان با دستانی یخ بسته و بدنی لرزان از سوز در حال درس خواندن هستند. این تصویر فیلمی است که از منطقه چالداران در استان آذربایجان غربی در فضای مجازی دست به دست می شود.
پ
پ

در فیلمی که تاریخ آن به ۳۰ آذرماه ۹۹ بر می گردد ، مطرح می شود که اینجا روستای درهوردی از توابع چالداران با ۱۲۰ خانوار با ۳۵ دانش آموز است است . منطقه تنها نقطه ای است که اینترنت دارد و دانش آموزان مجبور هستند هر روز از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ ظهر برای اینکه به اینترنت متصل شوند به این نقطه آمده و در برف و سرما بنشینند تا بتوانند درس بخوانند….

قصاب زاده رییس آموزش و پرورش چالدران در خصوص این فیلم به خبرنگار رکنا گفت:”این وضعیت صحت دارد . وضعیت را ضمن اعلام به فرماندار منطقه با رئیس مخابرات تماس گرفتم. اکیپ هایی از طرف مخابرات در حال تعویض دکل های مخابراتی در کل شهرستان هستند. تصمیم جدی مسئولین ذیربط بر زیر پوشش بردن همه روستاهای شهرستان برای استفاده بهتر از اینترنت است.”

در صورت مساعد بودن شرایط جوی تا اواسط بهمن و دهه فجر مشکل اینترنت در کل شهرستان حل خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه با توجه به پراکندگی روستاها در شهرستان اکثر دانش آموزان روستایی از اینترنت محروم هستند و یا در محل زندگی آن ها پوشش اینترنتی ضعیف است گفت : ” آموزش و پرورش شهرستان برای جبران عدم وجود اینترنت در روستاها نسبت به توزیع بسته های آموزشی از طریق سی دی، فلش و جزوه اقدام کرده است.طی جلسات مختلف نیز میزان پوشش اینترنتی مدارس و روستاها به اطلاع مسئولین شهرستان رسیده است و طی دیداری که مدیرکل مخابرات از شهرستان داشتند ارائه آمار شده است و براساس پیگیری های فرماندار توسعه ی پوشش اینترنتی در کل شهرستان در حال انجام است.”

شهرستان چالدران یکی از شهرستان‌های استان آذربایجان غربی است که در شمال غربی این استان قرار گرفته‌است. چالدران چهاردهمین شهرستان استان آذربایجان غربی است. مرکز این شهرستان، شهر سیه‌چشمه است. آواجیق دیگر شهر آن است. این شهرستان از شمال به ماکو و از سمت شرق به شهرستان شوط و از غرب به مرز ایران و ترکیه و از جنوب به شهرستان چایپاره محدود می‌شود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.