الناز شاکردوست و محمدرضا گلزار ؛ موفق‌ترین زوج‌های بازیگری ایران
12 دی 1399 - 10:46
شناسه : 10891
9
کارهای موفق‌ترین زوج‌های هنری ایران را در این مطلب بررسی کرده‌ایم. الناز شاکردوست و محمدرضا گلزار شاید پرفروش‌ترین فیلم‌های مشترک را دارند. سام درخشانی و پژمان جمشیدی هم زوج هنری موفقی هستند.
پ
پ

به گزارش فرهنگ ایرانیان به نقل از رکنا، زوج‌های هنری در همه کشورها مورد توجه علاقه‌مندان به سینما و تلویزیون هستند. شاید لرل و هاردی معروف‌ترین زوج هنری جهان باشند که نام خود را در عرصه کمدی ماندگار کردند. سینما و تلویزیون ایران هم از این زوج‌های هنری کم ندارد. بازیگرانی که به سبب هم بازی شدن در چند فیلم و سریال همیشه در کنار یکدیگر در اذهان ماندگار شده‌اند.

زوج‌های هنری ایرانی در همه ژانرها دیده می‌شوند. از کمدی تا کارهای جدی. بی شک نمی‌توان همه آنها را معرفی کرد و در اینجا فقط به چند نمونه اشاره شده است:

سام درخشانی پژمان جمشیدی

پژمان جمشیدی بازیگری را از سریال پژمان آغاز کرد و در این مجموعه پرطرفدار همراه سام درخشانی بود.

فیلم‌های مشترک پژمان جمشیدی و سام درخشانی

پژمان جمشیدی بازیگری را از سریال پژمان آغاز کرد و در این مجموعه پرطرفدار همراه سام درخشانی بود. همکاری خوب این دو باعث شد بعد از آن پیشنهادهای زیادی برای هم بازی شدن مجدد به آنها داده شود. فیلم‌های خوب، بد، جلف یک و خوب، بد، جلف ۲؛ ارتش سری از جمله همکاری‌های مشترک این زوج هنری است.

این دو بازیگر در فیلم‌های تگزاس ۱ و ۲ نیز در کنار یکدیگر بازی کردند. هر دو این بازیگران به صورت جداگانه در فیلم‌های زیادی حضور داشتند و حتی پژمان جمشیدی در مصاحبه‌ای گفته بود دوست ندارد حضور مشترک او و سام درخشانی تکراری شود.

رضا عطاران حمید لولایی

همکاری رضا عطاران و حمید لولایی به سال‌ها قبل و برنامه ساعت خوش برمی‌گردد

همکاری رضا عطاران و حمید لولایی

همکاری رضا عطاران و حمید لولایی به سال‌ها قبل و برنامه ساعت خوش برمی‌گردد. این دو بعد از آن مجموعه که مهران مدیری کارگردانی‌اش را برعهده داشت در آثار مشترک زیادی با هم بازی کردند.

این زوج هنری در تلویزیون تجربه‌های خوبی را رقم زدند. سریال‌ بزنگاه یکی از این سریال‌ها است که داستان مردی معتاد به نام نادر (رضا عطاران) است که به همراه دخترش درسا (نیکی نصیریان) در کرج زندگی می‌کند و از همسرش مریم (فریده فرامرزی) طلاق گرفته است. پس از فوت پدرش اوس احمد (احمد پورمخبر)، او و برادرش صابر (حمید لولایی)، خواهرش بهجت (مرجانه گلچین)، و شوهرخواهرش توفیق (غلامرضا نیکخواه) بر سر تقسیم ارث و میراث پدری که یک خانه و یک نانوایی است به اختلاف برمی‌خورند.

سریال طنز ترش و شیرین از دیگر آثار این زوج هنری است. آنها در سریال خانه به دوش نیز با هم بازی کردند. هر دو این سریال‌ها را خود رضا عطاران کارگردانی کرده است.

قطار ابدی و مجید دلبندم از دیگر مجموعه‌هایی است که عطاران و لولایی را کنار هم دیده‌ایم.

ترانع علیدوستی شهاب حسینی
زوج هنری شهاب حسینی و ترانه علیدوستی با کارهای اصغر فرهادی به شدت موفق شد.

فیلم‌های شهاب حسینی و ترانه علیدوستی

زوج هنری شهاب حسینی و ترانه علیدوستی با کارهای اصغر فرهادی به شدت موفق شد. این دو ابتدا در فیلم درباره الی و سپس در فیلم فروشنده با هم هم بازی شدند اما اوج همکاری این دو هنرمند در سریال شهرزاد بود که در نقش‌های قباد و شهرزاد بازی‌های بسیار خوبی ارایه دادند و توانستند نظرات را جلب کنند.

همکاری این دو هنرمند در فیلم‌های تجاری نبوده بلکه در آثاری بازی کرده‌اند که هم مورد توجه منتقدان و تماشاگران خاص قرار گرفته و هم عموم مردم آنها را پسندیده‌اند.

حاند بهداد باران کوثری

حامد بهداد و باران کوثری زوج هنری دیگر هستند که همکاری آنها از سال ۱۳۸۶ با فیلم دایره زندگی شروع شد.

فیلم‌های مشترک حامد بهداد و باران کوثری

حامد بهداد و باران کوثری زوج هنری دیگر هستند که همکاری آنها از سال ۱۳۸۶ با فیلم دایره زندگی شروع شد. این فیلم درباره ماهوراه و تاثیرات آن بود. محمد و شیرین تنها تا بعدازظهر فرصت دارند هزینه صافکاری ماشین تصادفی را که سوار آن هستند تأمین کنند، شیرین جرأت ندارد ماشین پدر را که یواشکی از خانه بیرون آورده و با آن تصادف کرده، با آن وضع به خانه برگرداند. آنها راهی خانه ای در شمال شهر می‌شوند تا با کاری که انجام می‌دهند، پول مورد نیاز را تأمین کنند.

این زوج هنری بعد از دایره زنگی در فیلم‌های روز سوم ،خانه دختر، هفت ماهگی، سد معبر، شنل و جان دار با هم بازی کردند.

الناز شاکردوست رضا گلزار

الناز شاکردوست و محمدرضا گلزار در ۴ فیلم با هم بازی کرده‌اند

همکاری‌های الناز شاکردوست و محمدرضا گلزار

الناز شاکردوست و محمدرضا گلزار در ۴ فیلم با هم بازی کرده‌اند و می‌توان آنها را از زوج‌های هنری موفق و پرفروش سینما دانست.

اولین کار مشترک این دو بازیگر در سال ۱۳۸۳ و مقابل دوربین کیومرث پوراحمد رقم خورد. این دو در فیلم گل یخ بازی کردند. این فیلم آن زمان در ۵۶ روز نمایش ۱۶۳ میلیون فروش کرد.

در فیلم گل یخ ترگل که زندگی خانوادگی خوبی ندارد دلبستهٔ عباس است، اما پدرش با ازدواج آن‌ها مخالف است ترگل از خانه می‌گریزد و با عباس ازدواج می‌کند. عباس که قصد دارد برای کار به جزیره کیش برود، ترگل را نزد مادرش به روستا می‌فرستد…

سه سال بعد از این تجربه موفق این بار قاسم جعفری از این دو بازیگر برای فیلم خودش دعوت کرد و شاکردوست و گلزار در فیلم مجنون لیلی در کنار هم بازی کردند.

فیلم‌های دو خواهر و تو و من از کارهای مشترک دیگر این دو بازیگر است اما آنها پس از آن راه خود را جدا کردند و دیگر فیلم مشترکی از این دو شاهد نبودیم.

محمرضا گلزار البته یک زوج هنری دیگر نیز داشت. گلزار و مهناز افشار فیلم‌های پرفروشی را بازی کردند. زهر عسل، سیزده گربه روی شیروانی، کما، تله، آتش بس، کلاغ پر، عشق تعطیل نیست، دلم میخواد و عاشقانه فیلم‌ها و سریال‌های مشترک این دو است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.