آقای روحانی ! این حرف از شما بعید است
12 دی 1399 - 14:12
شناسه : 10910
12

حسن روحانی رییس جمهور دیروز به سیم آخر زد و مخالفان سیاست های دولت را موافقان با سیاست های دولت امریکا علیه جمهوری اسلامی دانست تا بی سابقه همه منتقدان و مخالفان سیاست های خود را از دم تیغ گذرانده و در جبهه دشمن بداند . اینکه امروز دولت در معرض بیشترین فشارها و تحریم […]

نویسنده : حجت اله اکبرآبادی منبع : فرهنگ ایرانیان
پ
پ

حسن روحانی رییس جمهور دیروز به سیم آخر زد و مخالفان سیاست های دولت را موافقان با سیاست های دولت امریکا علیه جمهوری اسلامی دانست تا بی سابقه همه منتقدان و مخالفان سیاست های خود را از دم تیغ گذرانده و در جبهه دشمن بداند .
اینکه امروز دولت در معرض بیشترین فشارها و تحریم های ناجوانمردانه امریکا قرار دارد حرف درستی است و نقدی نیز به آن وارد نیست ، اما این دلیلی نیست اگر نقدی به عملکرد دولت وارد می شود همه را با یک چوب راند و جملگی را موافقان سیاست های امریکا خواند . !
بدیهی است این حرف از زبان رییس جمهور سوال برانگیز است و به هر دلیل و نیتی بر زبان آمده باشد حرف درستی نیست . البته این نکته را نیز قبول داریم که طی هفته ها و ماههای گذشته حملات تندی علیه رییس جمهور و دولت او از سوی نمایندگان مجلس صورت گرفته است که البته از سوی دلسوزان و واقع گرایان در کشور مورد قبول قرار نگرفته و آنها را بعضا در جهت اهداف و اغراض سیاسی بر شمرده اند ، اما این به منزله این نیست که جملگی سیاست ها و برنامه های دولت را مثبت و سازنده تلقی کنیم . قطعا اگر چنین بود این همه فشار اقتصادی و معیشتی به مردم وارد نمی شد و بطور مسلم دولت روحانی نمی تواند همه این مشکلات را از دریچه تحریم های ظالمانه ببیند . تحریم ها تاثیر داشته ، اما نه تا این حد که ریزترین مسایل و مشکلات کشور را نیز به پای تحریم ها بنویسیم .
آیا اینکه گرانی ها بیداد می کند و مسوولی نیز پیدا نمی شود که جلوی آن ایستاده و یا پذیرا شود که به دلیل سیاست های غلط شاهد این موج از افسارگسیختگی قیمت ها هستیم ، جنبه بیرونی دارد که آن را پای دشمن بنویسیم. ؟
اینکه قیمت خودرو یک شبه سر به فلک می گذارد و دولت قادر نیست جلوی مافیای خودرویی در کشور بایستد و دست واسطه ها را از سفره مردم قطع کند ،این نیز کار امریکاست و مستقیم به تحریم ها ربط دارد .؟
یقینا اینطور نیست و نباید ریشه مسایل و مشکلات مدیریتی را به زلف تحریم ها گره زد . بطور طبیعی تا نخواهیم واقع بین باشیم و ریشه بعضا مشکلات را در داخل و در نتیجه سیاست های مدیریتی خویش ببینیم ، راه را به اشتباه رفته و نخواسته ایم واقع گرایانه با مسایل برخورد کنیم .
آقای رییس جمهور ، با اینکه به ماههای پایانی دولت خود نزدیک شده اید طی ۷ سال و چند ماه گذشته هیچگاه نخواسته اید مسوولیت تصمیم های دولت خود را بپذیرید و با مردم بی تکلف و راحت صحبت کنید . بی شک دولت اگر کاری را انجام می دهد باید پای نتیجه آن نیز بابستد نه اینکه اگر کار خوب رقم نخورد از خود سلب مسوولیت کرده و آن را به تحریم ربط دهیم .
امروز اگر مجلس نسبت به بودجه ۱۴۰۰ ایراد گرفته و آنرا بویژه در رابطه با درآمدهای دولت واقع بینانه و عملی نمی داند باید در جهت واقعی شدن بودجه عمل کرد نه اینکه مدام اصرار ورزید که ما در سال آینده دو میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه نفت خواهیم فروخت ، حالا اگر به خارج نشد آن را در داخل و بورس می فروشیم . ! آن هم در این شرایط دشوار اقتصادی که واقعا هیچ چیز قابل پیش بینی نیست و برای اقتصاد نیز بنیه ای باقی نمانده است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.