گزارش تکاندهنده از عمق فساد /خرید، فروش و اجاره کودکان زیر ۱۵ سال درشبکه های اجتماعی
15 دی 1399 - 21:49
شناسه : 11350
9
در سال‌های اخیر شاهد سوء استفاده های بسیاری از کودکان به طرق مختلف بوده ایم، اما حالا کار به جایی رسیده که برخی با استفاده از شبکه های اجتماعی و شعار لحاظ کردن مسائل شرعی، کودکان زیر ۱۵ سال را برای فروش یا اجاره عرضه می کنند.
پ
پ

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پایشگر، استفاده از کودکان زیر ۱۵ سال و فروش آنان به بیماران جنسی پدوفیلیا و یاری خواستن از برخی فعالان حقوق کودکان، اما این روزها مسئله ای دیگر است. کودکانی که یا والدینی ندارند و یا بد سرپرست هستند،برای سوء استفاده جنسی در اختیار برخی افراد معلوم‌الحال قرار می گیرند.

در شرایطی که مجلسیان و مسئولان در حوزه خانواده همچنان مشغول مناقشه بر سر موضوع ازدواج کودکان،کودک همسری و آزار کودکان هستند ، متاسفانه عده ای در این فرصت، از شرایط سوءاستفاده کرده و از طریق شبکه های اجتماعی مشغول خرید و فروش یا اجاره کودکان هستند.

در همین رابطه برخی از فعالان حقوق کودکان و فعالان اجتماعی با راستی آزمایی این شبکه های اجتماعی و ادعای فروش و اجاره کودکان، درخواست کمک و پیگیری داده اند تا بلکه اقدامی صورت گیرد.

این حرکت آن هم در کشور ما که علاوه بر غیر قانونی بودن، غیر شرعی و غیر اخلاقی هم محسوب می شود، چه نتیجه ای می تواند داشته باشد.

متاسفانه اخیرا شاهد نفوذ و گسترش بیش از اندازه شبکه های اجتماعی در حوزه های غیراخلاقی هستیم. اتفاقی که متاسفانه کرونا هم به آن دامن زده. رفتار غیر اخلاقی و دور از شئونات دانش آموزان،گردانندگان برخی صفحات شبکه های اجتماعی و استفاده نادرست، نه تنها گسترش پیدا کرده، بلکه در حال عادی شدن است.

حالا به همه این ها خرید، فروش و یا اجاره کودکان را هم اضافه کنید. دخترکانی که به بیمارانی فروخته می شوند و تنها باید به یک چیز فکر کرد که هر کدام از دختران این سرزمین، دختر ما هستند ولی این افرادی که مرتکب چنین حرکت ناشایستی می شوند،در جهت توجیه کار خود ، به متقاضیان می گویند“از لحاظ شرعی جنابعالی هیچ گناهی مرتکب نمی شوید چون از حد تکلیف گذشتند فقط باید مراقب باشید چون عامه مردم حساس هستند بر روی این موضوع”خب یعنی چه ؟

یعنی این کودکان قرار است در ازای وجه با رعایت مسائل شرعی در اختیار بیمارانی جنسی قرار گیرند؟!بیمارانی که تنها درخواستشان زیر پا گذاشتن حقوق کودکان است. این کار مصداق عینی کودک آزاری و سوء استفاده جنسی از آنان است.

ضرورت دارد که پلیس امنیت اجتماعی و فتا برای جلوگیری از گسترش چنین مسئله ای به این حوزه ورود کرده و مسئله را پیگیری کنند.افکار عمومی در این مساله جدا حساس و منتظر اقدامات مراجع قانونی و ذی صلاح هستند.
اخبار اجتماعی پایشگر-اکرم محمدی

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.