نادران :لایحه بودجه ۱۴۰۰ دولت برای فروپاشی تنظیم شده، نه اداره کشور/پول های زیر فرش را رو گذاشتیم
18 دی 1399 - 19:38
شناسه : 11670
7
رئیس کمیسیون تلفیق بودجه 1400 با بیان اینکه مردم سفره خود را در 7 و نیم سال اخیر کوچک‌تر می‌بینند، گفت: لایحه بودجه 1400 دولت برای فروپاشی تنظیم شده، نه برای اداره کشور؛ این در حالی است که قرار بود دلار هزار تومانی بعد از گشایش‌ها تحویل مردم بدهند.
پ
پ

به گزارش فرهنگ ایرانیان و به نقل از فارس، الیاس نادران رئیس کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ امروز (پنج‌شنبه ۱۸ دی)‌ در نشست خبری اظهار داشت: مردم سفره خود را در ۷ و نیم سال اخیر کوچک‌تر می‌بینند، ولی تلاش داریم تا حداقل برای درست زندگی کردن و آبرومندانه اداره کردن زندگی مردم کارهایی را انجام دهیم.

وی افزود: من به مواضع رسمی مدیران دولت کاری ندارم، چون اگر دولت در این سطح امنیتی مدیرانش را اداره نمی‌کرد و آنها هم نظرات کارشناسانه سالهای سال که از آن گوش داده و لزوم رفع رانت‌های ناشی از دوگانگی نرخ ارز در بازار را می‌پذیرفتند، امروز پشتیبان مجلس می‌شدند.

**نشنیده‌ام کسی از آنچه دولت تقدیم مجلس کرده، دفاع کند

رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۰ تصریح کرد: وقتی لایحه دولت درباره بودجه ۱۴۰۰ به مجلس تقدیم شد، برآوردهای اولیه آن بود که این لایحه قابل دفاع نیست و امروز هم من در جمع‌های کارشناسانه از هیچ‌کس نشنیده‌ام که از آنچه که دولت تقدیم مجلس کرده دفاع کند.

نادران گفت: تعبیر اولیه مجلس درباره لایحه بودجه ۱۴۰۰ آن بود که این لایحه برای فروپاشی تنظیم شده است نه برای اداره کشور، اما این هنر کمیسیون تلفیق و نمایندگان مجلس بود که این مریض بدحال و اورژانسی را به نحوی معالجه کنند که امکان ادامه حیات را برای آن باقی بگذارند . ما از بازوهای کارشناسی مجلس شامل مرکز پژوهش‌ها و دیوان محاسبات و مراکز تصمیم‌گیری که خارج از قاعده رسمی دولت به ما کمک می‌کنند چه در سازمان برنامه بودجه و چه در مجموعه کارشناسی وزارتخانه‌ها حداکثر استفاده را می‌کنیم و خوشحالم که به ملت عزیز ایران بگویم که ما صمیمی‌ترین مناسبات را با نمایندگان دولت داریم و حداکثر تفاهم برقرار است و نظرات استماع شده و در فرصت لازم دولت از پیشنهادات خود دفاع کرده و نمایندگان عضو کمیسیون تلفیق تصمیم می‌گیرند.

**قرار بود دلار هزار تومانی تحویل مردم بدهند

وی تصریح کرد: قرار بر آن بود که پس از گشایش‌های دلار ۱۰۰۰ تومانی تحویل مردم شود، اما امروز اگر دولت بتواند دلار را در سطح ۲۵ هزار تومان نگه دارد، آن را جزو افتخارات خود می‌داند.

رئیس کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ تأکید کرد: برای ما در مجلس شورای اسلامی لایحه بودجه مجموعه‌ای از اعداد و ارقام نیست بلکه بیانگر تأثیر مستقیم بر مسائل اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و معیشتی مردم است بنابراین اعداد برای ما تقدسی ندارد و تلاش می‌کنیم تا از خطوط قرمز که همانا بحث معیشتی مردم است، دفاع کنیم.

نادران اظهار کرد: ما بودجه را فقط برای کارمندان دولت نمی‌نویسیم زیرا این بودجه، بودجه حزب دولت نیست بلکه لایحه بودجه عموم مردم و تمام کسانی است که تریبون ندارند و دستشان هم به سیاستمداران نمی‌رسد و افتخار ما نوکری مردم و ایجاد رفاه برای آنها است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: ما به جای رد لایحه و این‌که دولت در جلسه سه نفره سران قوا به تصمیم برسد اجازه تصمیم را به همه نمایندگان دادیم. همه تلاش ما این بود که علی‌رغم ایرادات اساسی و مبنایی که با رویکرد دولت در لایحه و توزیع امکانات و تنظیم منابع داریم تلاش کنیم اصلاحات ساختاری بودجه‌ای را به صحن علنی تقدیم کنیم که مایه عزت برای کل کشور باشد.
وی اظهار داشت: مجلس، تالار شیشه‌ای است، ما پول‌های زیر فرش را روی فرش گذاشتیم و جلوی دست‌اندازی به منافع کشور را گرفتیم.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.