دادکان :اجازه نمی دهند کسی غیر خودشان رییس فدراسیون فوتبال شود ، چون دست شان رو می شود
24 دی 1399 - 15:34
شناسه : 12349
2
گفت و گوی "فرهنگ ایرانیان" با مدیر شناخته شده فوتبال (قسمت پایانی)گفت و گوی دکتر محمد دادکان تصریح دارد اعضای هیات رییسه فدراسیون فوتبال که در انتخابات نیز ثبت نام کرده اند اجازه نمی دهند یک نفر غیر خودشان رییس فدراسیون شود ، چون منافع مشترک دارند و دست شان رو می شود .
نویسنده : سید رضا فیض آبادی منبع : فرهنگ ایرانیان
پ
پ

رییس اسبق فدراسیون فوتبال در گفت و گو با ” فرهنگ ایرانیان ” با استقبال از ثبت نام علی کریمی در انتخابات فدراسیون فوتبال گفت: تقریبا تمامی فوتبالی ها از حضور علی کریمی استقبال کرده اند . هم استقلالی ها و هم پرسپولیسی ها و هم تمامی مربیان و فوتبالیست ها حمایت شان را از علی کریمی انجام داده اند. اما من همان ابتدا به علی کریمی گفتم که اینها اجازه نمی دهند یکی مثل شما بر آن ها مسلط شود. چون همه ایشان منافع مشترک دارند و به هر شکلی می خواهند بمانند.
دکتر دادکان گفت: وقتی کریمی با من مشورت کرد منم گفتم خیلی خوبه. حداقل اینکه بعدا فوتبالی ها که حق رای دارند نمی توانند بگویند یک فوتبالی نبود وگرنه ما به او رای می دادیم.
شما ببینید اگر یکی خارج از دایره خودشان رای بیاورد دست مدیران فعلی رو می شود. میلیاردها بدهی الان روی دست فدراسیون فوتبال هست. طبیعتا نمی گذارند کسی بیاید که از کارشان سر در بیاورد. پس سعی می کنند خودشان یک نفر را انتخاب کنند و از همین الان هم همه پست ها را چیده اند.
دادکان با ذکر خاطره ای از زنده یاد آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: بعد از اتفاقاتی که در جام جهانی آلمان افتاد از دفتر مرحوم آقای هاشمی تماس گرفتند و گفتند ایشان می خواهند دیداری با شما داشته باشند. من به اتفاق اعضای هیات رییسه رفتیم دفترشان و ابتدا شروع کردم به ارائه یک گزارش که ما از کجا شروع کردیم و ….آقای هاشمی اشاره کرد که “آقای دادکان لازم نیست ، من همه رو می دانم.
شما تیم ملی را از رده ۷۵ جهان به رده ۱۵ آوردید ، شما یک ریال پول از دولت نگرفتید ، تیم ملی موفقی درست کردید ولی مهمترین و شاخص ترین کاری که شما انجام دادید این بود که مردم و جوانها را به ورزشگاهها کشاندید. ۵ شنبه و جمعه ها همه مردم پای تلویزیون یا در ورزشگاهها بودند از جمله نوه های خودم. این شور و نشاطی که به وجود آوردید خیلی ارزشمند بود .”
این برای من یک دنیا ارزش داشت. البته من تنهایی این کار را نکردم. اعضای هیات رییسه و بازیکنان تیم ملی و کادر فنی و همه مربیان فوتبال کشور زحمت کشیدند تا ایران سربلند باشد.
بازیکن اسبق پرسپولیس و تیم ملی که به ارزش و اعتبار نام ایران خیلی حساس است در ادامه گفت و گو با خبرنگار فرهنگ ایرانیان، در این باره گفت: به همراه تیمسار نوآموز جهت شرکت در اجلاس کنفدراسیون فوتبال آسیا به کوالالامپور رفتیم. تیمسار در مسیر که می رفتیم گفت یکی از روسای فدراسیونها بار قبلی که آمده بود نیم ساعت پشت در اتاق “بن همام” معطل شده بود تا نهایتا وی را بپذیرد.
من خیلی ناراحت شدم. گفتم تیمسار باید بن همام به استقبال ما تا دم در هتل بیاید. اگر نیامد با همین ماشین برمی گردیم فرودگاه.
راننده و نفری که همراه ما بود گویا فارسی می دانستند. من دیدم تلفنی صحبت می کنند.
ماشین که دم هتل ایستاد دیدیم خود بن همام به استقبال مان آمد. اینجا مساله دادکان نیست بلکه موضوع ایران در میان است. من هم نماینده کشورم بودم .
دادکان به بحث ویلموتس اشاره کرد و گفت: آقای تاج را بعد از جام جهانی روسیه دیدم و شروع به درد دل کرد. پرسید با کی روش چکار کنیم. گفتم اورا نگهدارید. منتهی کنترل شده باشد. کی روش خیلی به درد فوتبال ما می خورد. گفت به من فشار آورده اند که کی روش را بردارم. شاید راحت باشد که بگوییم تاج قبول نمی کرد ولی باید در آن موقعیت باشید.
محمد دادکان
ویلموتس را کدام مسئول تحمیل کرد؛ چرا نمایندگان مجلس سکوت کردند؟
بعد هم بروید پرونده ویلموتس را در آورید و ببینید چه کسانی پشت قضیه بوده اند.
آقای تاج آمد تلویزیون و شفاف توضیح داد که چه مقامی به او توصیه کرده که با ویلموتس قرار داد ببندند. متاسفانه الان هیات رییسه تاج که دارند برای دور بعد تلاش می کنند منکر شده اند و می گویند ما در جریان نبودیم. اگر در جریان نبودند چرا قرار داد را امضا کردند؟
نمایندگان مجلس که آمدند تلویزیون و دم از مبارزه با فساد در فوتبال زدند و می گویند ما همه چیز را می دانیم چرا سکوت کرده اند. من همان ومقع که یک نماینده سه ساعت در تلویزیون برای خودش تبلیغ می کرد گفتم اینها را همه مردم می دانند. شما بروید و متخلف را بگیرید. این حرفها که دردی را دوا نمی کند. الان من به شما می گویم که فدراسیون فوتبال چند صد میلیارد بدهی دارد و معلوم هم هست که بدهی ویلموتس چقدر بوده و چه کسی گفته او را بیاورید. چرا سراغش نمی روید. سه ماه دیگر هم اینها می روند و بار این بدهی کلان می افتد روی دوش مردم. پس لطفا نمایندگان مجلس یا بحثی را مطرح نکنند و یا اگر مطرح می کنند به نتیجه هم برسانند.
وی در پایان گفت: من امیدوارم هر گروهی که در انتخابات فدراسیون رای آورد به رشد و توسعه فوتبال فکر کنند. با هزینه های چند صد میلیاردی که برای فوتبال می شود آنهم در این وضعیت سخت اقتصادی که مردم دارند، حداقل با یک فوتبال پاک و سالم و بدور از زد و بندها کمی شادی و نشاط را به جامعه هدیه دهند. هدف نهایی همه این مسابقات باشگاهی و ملی شور و نشاط اجتماعی است پس اگر در این مسیر حرکت کنند خدا هم راه را برایشان باز می کند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.