پسرخاله وزیر گوشت وارد می کند! / قیمت گوشت باید ۳۸ هزارتومان باشد
24 دی 1399 - 18:47
شناسه : 12365
8
عضو هیأت رئیسه مجلس: یک نماینده مجلس گفت: واردات گوشت کشور توسط اقوام وزیر صورت می‌گیرد، از پسرخاله وزیر و پسر معاون او گرفته تا اقوام و دوستان دیگر که از ارز ترجیحی سود می‌برند.
پ
پ

به گزارش فرهنگ ایرانیان به نقل از مهر، احمد امیر آبادی فراهانی، عضو هیأت رئیسه مجلس با حضور در برنامه “عیار” ساختار تحریم‌های جدید را تبلیغاتی دانست و تصریح کرد: جهان متوجه شده که تحریم‌های جدید علیه ایران اثرگذاری لازم را ندارد اما برای تبلیغات همچنان این کار را انجام می‌دهند.

وی افزود: ریچارد نفیو نویسنده هنر تحریم، طراح تحریم‌های ایران بود که در کتاب خاطرات خود نوشته یک شب تحریم جدیدی به ذهنم رسید و آن را نوشتم و ترسیم کردم و همان شخص اکنون می‌گوید که تحریم به خط پایان رسیده است. این در حالی است که در طول دوران تحریم فشار زیادی به مردم وارد شد اما در این زمینه تجربیات زیادی به دست آوردیم و اگر از ظرفیت‌ها به درستی استفاده کنیم آسیب پذیری اقتصاد به حداقل خواهد رسید.

امیرآبادی به اختلاف نظر مجلس و دولت اشاره کرد و گفت: بیشترین تقابل اکنون برای ارز ۴,۲۰۰ تومان است و با احتساب این ارز قیمت مرغ، گوشت، تخم مرغ و سایر کالاهای اساسی باید ارزان باشد. ارز ۴۲۰۰ تومانی یعنی مرغ کیلویی ۹ هزار تومان و تخم مرغ ۱۲ هزار تومانی اما واقعاً چه تعداد از مردم از این ارز منتفع شدند. مشخص است ارز ترجیحی به نور چشمی‌ها داده می‌شود و متأسفانه خبر رسیده که یک فوتبالیست به دلیل اینکه در ستاد آقای روحانی بوده ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات دریافت کرده است.

اقوام وزیر گوشت وارد می‌کنند!

به گفته این نماینده مجلس، کل واردکنندگان خبره در حوزه واردات ۶۰ نفر بودند اما اکنون تعدادشان بیش از ۴۰۰ نفر است. واردکنندگان بیشترین سود را از ارز ۴۲۰۰ تومانی می‌برند و این خیانت به مردم است. دولت در قبال اتفاقاتی که می‌افتد پاسخگو نیست و یک بار این موضوع را پیگیری کردم و متوجه شدم واردات گوشت کشور توسط اقوام وزیر صورت می‌گیرد. از پسرخاله وزیر و پسر معاون او گرفته تا اقوام و دوستان دیگر که از ارز ترجیحی سود می‌برند، این در حالی است که قیمت گوشت با ارز ترجیحی باید ۳۸ هزار تومان باشد.

امیر آبادی ادامه داد: مهمترین مشکل ما نبود شفافیت است و اگر همه چیز شفاف بود مشخص می‌شد که آمدن بایدن در اقتصاد ایران تأثیر دارد یا خیر. ۶۳ درصد واردات نهاده توسط یک نفر انجام می‌شود و در جلسه تحقیق و تفحص مجلس حضور یافت و اعلام کرد من با یک تلفن می‌توانم ۵۰ کشتی که در راه ایران هستند را برگردانم و بر عکس. مشخص است انحصار وجود دارد و گزارش آن را در دوره ریاست قبلی قوه قضائیه تحویل دادیم اما رسیدگی نشد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.