سیروس مقدم حرف تنابنده را نقض کرد !
25 دی 1399 - 19:39
شناسه : 12481
8
چندی پیش محسن تنابنده نویسنده و بازیگر «پایتخت» در واکنش به سوال رسانه‌ها درباره میزان دستمزدش در فصل جدید این سریال و اینکه دستمزد پنج میلیاردی‌اش چقدر حقیقت دارد تنها با یک قهر فرمالیته نوشت که قرار نیست «پایتخت» را بسازد.
پ
پ

به گزارش فرهنگ ایرانیان ، به فاصله‌ای کوتاه از این سخن اما به طور غیررسمی شنیده شد که قرارداد «پایتخت» بسته شده است و حالا با فاصله‌ای دو هفته‌ای خود سیروس مقدم کارگردان فصل‌های مختلف «پایتخت» به شکلی رسمی و در سخنان کوتاهی خبر داد که قرار است ادامه «پایتخت ۶» را بسازند.

سیروس مقدم که در مدت حدود یک سال سکوت کرده بود حالا در مصاحبه‌ای رسمی با خبرگزاری صداوسیما خبر داد «در تلاشیم ادامه پایتخت ۶ را به نوروز برسانیم و به همین خاطر احتمالاً قسمت‌های باقیمانده آنکه ۲ یا ۳ قسمت خواهد بود، ساخته خواهد شد. طبق قولی که به مردم داده بودیم تلاش می‌کنیم که آن قسمت‌های باقیمانده از سریال را آماده کنیم تا «پایتخت ۶» به انتها برسد و در نوروز سال آینده روی آنتن برود.»

مقدم البته فروردین ماه سال جاری این قول را به مردم داده بود که دو قسمت ادامه سریال طلب مردم خواهد بود و حالا بعد از حدود ۱۰ ماه از وعده خود سخن گفت و این وعده به چند قسمت نوروزی تبدیل شده است؛ آن هم درست بعد از رقم‌های نجومی که درباره قرارداد این فصل از سریال در نوروز ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ شنیده شده است و درست در نقض سخنان محسن تنابنده که مهمترین ضلع سازندگان «پایتخت» محسوب می‌شود.

کارگردان «پایتخت» توضیحی درباره حضور محسن تنابنده برای چند قسمت نوروزی نداد اما نقش تنابنده در این سال‌ها در ساخت «پایتخت» بر کسی پوشیده نیست. او طراح، نویسنده و کاراکتر اصلی این سریال است که بدون او ساخت مجموعه امکانپذیر نیست اما اینکه چطور با این فاصله اندک از سخن خود کوتاه خواهد آمد عجیب است.

طرح این سوالات و ابهامات البته برای زیر سوال بردن پروژه «پایتخت» نیست که اتفاقاً برعکس، «پایتخت» حالا نه فقط به سازندگانش بلکه به برند سازمان صداوسیما و حتی به مخاطبانش تعلق دارد. سریالی که با هزینه بیت‌المال به اثری چند فصلی تبدیل شده است و بیش از پیش باید برای حفظ این سرمایه و اعتبار آن تلاش کرد. با این حال هرچقدر می‌گذرد شفاف سازی نسبت به جزئیات ساخت، هزینه و دیگر ماجراهای مربوط به سریال رنگ می‌بازد و همه امور در خفا صورت می‌گیرد.

اینها در حالی است که در رویکرد حرفه‌ای شبکه‌های تلویزیونی، ساخت سریال‌های مهم با یک برنامه‌ریزی و زمان بندی مشخص به تولید می‌رسند و دائم نسبت به آنها اطلاع رسانی می‌شود. اینجا اما این زمان بندی در دستگاه عریض و طویل صداوسیما وجود ندارد و ساخت و نساختن یک اثر با یک توئیت یا پست اینستاگرامی به هوا می‌رود و یا در نبود اطلاع رسانی‌های رسمی صداوسیما، خود سازندگان اثر چند و چون پروژه‌ها را اعلام می‌کنند./مهر

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.