فوتبال جای غضنفرها نیست!
27 دی 1399 - 17:34
شناسه : 12633
3
رفیق بازی و مصلحت اندیشی وزارت ورزش در استفاده از افراد جناحی و سیاسی ،باعث سو مدیریت واشاعه گستاخی ها و بداخلاقی ها در فوتبال شده که‌اوج آن را در اظهارات سخیف رییس هیات مدیره پرسپولیس دیدیم!
نویسنده : احمد میرزاییان
پ
پ

بارها گفتیم و یاد آور شدیم ،برای ایجاد بستر سالم فرهنگی در ورزش به ویژه در رشته پرهوادار فوتبال باید تفکر فرهنگی داشت.
اصلاح امور در‌فوتبال نیازمند عزم و اراده عمومی است.
فوتبال به شدت نیازمند حضور قشری از افراد ، با تفکر فرهنگی است تا صراط مستقیم و راه صواب را در باشگاهها نشان مان دهند.
فساد دامنه دار، همدستی و‌همکاری با دلالها،رواج تاراج بیت المال و دعواهای ساختگی و بد رفتاریهایی که هر روز شاهد آن هستیم ،بیانگر این نکته اساسی است که اصولا افراد حاضر توجهی به سالم سازی فضا ندارند و با مبانی فرهنگی بیگانه اند.
رقابت مدیران و دست اندرکاران دو باشگاه پرسپولیس و استقلال در تشدید منازعات و مسابقه بیانیه و تندخویی آنها نشان داد که از اصل ورزش غافل شده و به بیراهه رفته‌ایم.
سالهای متمادی است از سو مدیریت در فوتبال باشگاهی رنج می بریم .
اوج این‌ ندانم کاری و آزمون و خطا در پرسپولیس و استقلال دیده می شود که نگاه غلط و یک بعدی وزیر ورزش به آن دامن زده است.
چندی پیش شاهد منازعه و مشاجره علنی سعادتمند و خلیل زاده دو عضو هیات مدیره استقلال بودیم،دیگر اعضا و دست اندرکاران این باشگاه هم بیکار نبودند. آنها در اتهام زنی و فرافکنی نسبت به یکدیگر و ایجاد چالش با طرف مقابل (مسئولان باشگاه پرسپولیس) بی فرهنگی و بد اخلاقی را به اوج رساندند.
پرسپولیسی ها هم هیچگاه از این مسابقه بیانیه و تخریب گروه مقابل پا پس نگذاشتند و هنر خود را در رواج بد رفتاری نشان دادند.
متاسفانه در تابلو ورودی دو باشگاه پرسپولیس و استقلال و سر برگ‌ نامه های آنها ابتدا به فرهنگ و سپس به ورزش اشاره شده،اما همگان باور داریم فرهنگ در ورزش ما مظلوم واقع شده است.
همگان باور داریم عملکرد نادرست مدیران‌ سرخابی ها بیشترین لطمه را بیت المال زده است.
در این فصل قراردادهای چند ده میلیاردی با بازیکنان در پرسپولیس و استقلال بیداد می کند.متاسفانه پای دلالها و واسطه ها در این رفت و آمدها باز شده و ایجنت های خاصی در این امر دخالت داشته اند.
این بی بند و باری و بلبشو و فساد گسترده بیش از همه دلالها را به نان و نوا رساند و سر هواداران را بی کلاه گذاشت.
در کنار این همه فساد مالی آنچه که ملال آور شده،استفاده از الفاظ زشت، کلمات رکیک از سوی بازیکنان و برخی افراد در نیمکت ذخیره ها است.
چندی پیش انتشار ویدیویی خاص که محمود فکری پس از پایان بازی با فولاد از الفاط سخیفی استفاده کرد،فضا را‌به هم ریخت.
همه‌ به او تاختند،غافل‌از آنکه فحاشی و بد زبانی در‌ فوتبال مختص فرد و طیف خاصی نیست.این تفکر غلط و پرخاشگری در کنار زمین عمومی شده و مربیان و بازیکنان پذیرفته اند،با خویشتنداری و صبوری به جایی نمی رسند،لذا باید با تندی و شلوغ کاری احقاق حق کنند و…
متاسفانه در کنار مجموعه این بد رفتاریها باور نداشتیم مدیر و رئیس یک‌باشگاه فرهنگی و ورزشی هم تا بدین حد بد اخلاق و بد زبان باشد.
انتشار ویدیوهای تکراری از اظهارات رسول پناه حقیقتا آزار دهنده بود.
اینکه فردی در کمال وقاحت به مقدسات بتازد و اخلاق را زیر پا بگذارد از بی توجهی به مبانی فرهنگ حکایت دارد.
مسئولان‌نظارتی و نهاد های حاکمیتی نباید به سادگی از کنار این مسائل عبور کنند.
باید به شدت با این غضنفرهای فوتبال مقابله کرد و اجازه نداد،برخی افراد غافل مروج فحاشی و بد رفتاری باشند.
این فایل‌های لو رفته و ادبیات سخیف موجب نارضایتی هواداران متعصب و میلیونی پرسپولیس شده است و دل قاطبه علاقه مندان واقعی ورزش را به درد آورده است.
حالا باید منتظر برخورد به‌هنگام از سوی نهادهای نظارتی بود.
باید دید آقای سمیعی که‌ پیش از این، مدیری اخلاق گرا و مسئول حراست وزارت ورزش بوده،حالا در کسوت مدیر عامل چه برخوردی با رسول پناه خواهد داشت؟
قطعا محافظه کاری و مصلحت اندیشی ایشان و مسئولان فرهنگی وزارت ورزش مورد قبول نیست .لازم است سریعا برخوردقطعی و فوری با این فرد صورت گیرد تا درس عبرتی برای دیگران باشد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.