ذوالفقارنسب: مشکل اصلی فوتبال، نبود مدیران شایسته است/ از حضور جوانان در انتخابات خوشحالم
04 بهمن 1399 - 11:20
شناسه : 13196
4
پیشکسوت فوتبال ایران اعتقاد دارد که مشکل اصلی این رشته، فقدان مدیران لایق و شایسته است که باعث شده فوتبال حال و روز خوشی نداشته باشد.
پ
پ

به گزارش فرهنگ ایرانیان ، دکتر بیژن ذوالفقارنسب در گفت‌وگو با تسنیم، درباره انتخابات فدراسیون فوتبال که روز ۱۰ اسفند برگزار می‌شود، اظهار داشت: از پنج نامزد ریاست فدراسیون، دو یا سه نفر قابلیت حضور در رقابت را دارند. تعدادی از افراد واجد شرایط در خیلی از زمینه‌ها، به سلامت برگزاری انتخابات خوش‌بین نبودند و تمایلی به حضور در انتخابات نشان ندادند. در ادوار گذشته خیلی راحت برخی افراد را به ریاست فدراسیون فرستادند و امیدوارم این موضوع برای این انتخابات تکرار نشود.

وی با اشاره به قانون منع به کارگیری بازنشستگان عنوان کرد: مدیران فدراسیون فوتبال معتقدند این فدراسیون، نهاد دولتی نیست و نباید این قانون در فدراسیون اجرا شود. اینها مسائلی است که باعث ایجاد بدبینی می‌شود. خیلی خوشحالم برخی جوانان نامزد شده‌اند و شایستگی لازم را هم دارند. این حق خانواده ورزش است و ورزشکاران باید امتیازات لازم را داشته باشند. نامزدها باید توان مدیریتی و برنامه داشته باشند.

پیشکسوت فوتبال ایران با اشاره به وضعیت تیم‌های ملی تصریح کرد: تیم ملی شرایط بحرانی دارد و چندین دوره است که تیم‌های پایه ما در آسیا به مقامی نرسیده‌اند. اینها به‌خاطر مشکلات داخل فدراسیون فوتبال است. مدیران باشگاهی ما ضعیف و اکثراً دولتی هستند و آنچنان تبحری در کار ندارند. عمده‌ترین مشکل فوتبال کشور که به انتخابات مرتبط باشد را عدم مدیریت لازم نزد افراد نامزد می‌دانم. ضعف و مشکل اصلی در فوتبال کشور، نداشتن مدیران شایسته و لایق است که فوتبال را خوب ‌و در سطح بین‌المللی اداره کنند.

ذوالفقارنسب در مورد شانس نامزدهای ریاست فدراسیون فوتبال و نیز این موضوع که گفته می‌شود مسئولان فعلی فدراسیون اقداماتی برای هدایت انتخابات به سمت برخی نامزدها انجام داده‌اند، خاطرنشان کرد: امیدوارم فضا در روز انتخابات به گونه‌ای باشد که هر عضو مجمع، با اختیار خودش به فرد مناسب رأی بدهد. امیدوارم انتخابات صحیح و منطقی برگزار شود. مدیران فعلی فدراسیون فوتبال شانس زیادی برای گرفتن آرا دارند.

وی درخصوص اینکه گفته می‌شود فوتبالی‌ها باید سکان مدیریت فدراسیون فوتبال را در دست بگیرند، گفت: در هیچ جای دنیا چنین اجباری وجود ندارد. در گذشته میشل پلاتینی در یوفا فعالیت می‌کرد که بازیکن بزرگی بود، اما به فساد مالی متهم و از فعالیت‌های فوتبالی محروم شد. نباید به این صورت قضاوت کرد. بین نامزدهای فدراسیون افرادی هستند که سابقه مدیریت ورزشی داشته باشند.

«افرادی چون علی کریمی بسیار باهوش هستند و معادلات بین‌المللی را می‌دانند.» پیشکسوت فوتبال کشورمان ضمن بیان این جمله اظهار داشت: اگر آنها رأی بیاورند، می‌توانند مدیران لایقی کنار خودشان بیاورند و در فدراسیون از آنها کمک بگیرند. این مدیران باید حتماً برنامه و روابط اقتصادی قوی داشته باشند. اگر کارهای فدراسیون روی مدار سلامت پیش برود، شانس جوانان بالا خواهد بود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.