چه کسی بر طبل دو قطبی سازی در کشتی می کوبد ؟ / دست مریزاد به سید مراد محمدی
04 بهمن 1399 - 16:25
شناسه : 13249
9
هر چند که نویسنده این سطور به دفعات نسبت به دو قطبی سازی ایجاد شده در کشتی هشدار داده است و آن را به ضرر این رشته عنوان کرده ، اما وقتی این مساله را امروز نیز از زبان یک قهرمان فهیم به نام سید مراد محمدی شنیدیم ، بیشتر به کشتی خود بالیدیم که از وجود چنین قهرمانان با سواد ، اهل فن و نجیبی بهره مند است .
نویسنده : حجت اله اکبرآبادی منبع : فرهنگ ایرانیان
پ
پ

سید مراد محمدی قهرمان جهان و دارنده مدال برنز المپیک پکن ۲۰۰۸ که مهمان برنامه دایره طلایی بود ، قبل از آنکه خداحافظی کند جمله ای گفت که به دل تمام دوستداران کشتی نشست و نشان داد که بر خلاف خیلی ها که به سطح توجه دارند ، عمق مسایل ریز و درشت کشتی ایران را مورد توجه قرار دارد .
این کشتی گیر پیشکسوت مازندرانی که فعلا با فدراسیون کشتی هیچگونه همکاری ندارد ،خطاب به جامعه کشتی گفت : از تمام بزرگان کشتی انتظار دارم که پیشگام شوند و به دو قطبی شکل گرفته در کشتی پایان دهند .
وی افزود : همه متوجه منظور من هستند و نمی خواهم نامی ببرم اما یقینا اگر این دو قطبی ادامه یابد به کشتی ما در بازیهای آتی و بویژه المپیک لطمه خواهد زد .
به شخصه درود می فرستیم به شرف و آزادمردی سید مراد محمدی که به خوبی تشخیص می دهد ادامه این دو قطبی سازی به منافع ملی کشتی ایران لطمه و ضربه می زند ، اما از سوی دیگر عده ای به عمد بر طبل آن می کوبند تا مبادا حرفی را بر زبان بیاورند که مخالف نظر رییس فدراسیون کشتی باشد .
واقعا ما هم متاسف هستیم از ادامه این وضعیت و به نوبه خود تلاش کردیم سردمداران کشتی را به وفاق و همدلی دعوت کنیم ، اما معلوم نیست به چه علت عده ای منافع شان را در ادامه این روند دو قطبی می بینند . گویا دو قطبی سیاست نیز به کشتی تسری یافته تا این اختلاف ها و دامن زدن به آن پیش از آنکه به نفع کشی باشد ، شان و جایگاه کشتی را در نزد افکار عمومی پایین آورده و در عین حال اجازه ندهد در میادین حساس پیش روی کشتی به نتایج مورد نظر دست یابد . این را نیز از روی تجربه می گوییم ؛ چرا که تاریخ نشان داده کشتی ایران هر زمان در وادی حواشی و اختلافات فردی افتاده ، آب خوش از گلویش پایین نرفته و لطماتی اساسی بر پیکر کشتی ایران در رقابت های مهم وارد آورده است .
اما در اینجا براستی می پرسیم که چه گروهی است که در میان سکوت طرف مقابل ، مدام بر طبل این دو قطبی سازی می کوبد ؟ یک زمان از پرونده ها و نامه هایی می گویند که در فدراسیون قبل گم شده است و یک زمان هم با به زیر سوال بردن فلسفه حضور در رقابت های جام جهانی در دوره مدیریت قبل ، آن را مورد ریشخند قرار می دهند !!
البته در این مورد خاص طی روزهای آتی تحلیل خود را ارایه می دهیم تا دوستان مدام روی موضوعی مانور ندهند که حرف شان گر چه به ظاهر درست می نماید اما همه حقیقت را در بر ندارد . به هر روی کشتی ایران برای بزرگی و درس گرفتن از گذشته نیاز به روشنگری و نقد همه جانبه دارد و به یاری خدا تا عمری باشد ، به این موضوعات ورود خواهیم کرد .

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.