همه چیز درباره لری کینگ
05 بهمن 1399 - 15:34
شناسه : 13338
10
لری کینگ، مجری و خبرنگار مشهور آمریکایی، صبح دیروز و در سن ۸۷ سالگی در بیمارستانی در لس‌آنجلس درگذشت. او حدود دوهفته پیش به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان بستری شده بود.
منبع : ایرنا
پ
پ

لری کینگ، مجری شناخته‌شده برنامه‌های تلویزیونی سی‌ان‌ان، صبح دیروز بیست و سوم ژانویه ۲۰۲۱ درگذشت. او اگر بهترین مجری تلویزیونی در ایالات متحده نباشد، می‌تواند جایگاه قابل قبولی در لیست بهترین‌ها به خود اختصاص دهد. بسیاری از خبرنگاران و روزنامه‌نگاران او را تاثیرگذارترین مجری تاریخ تلویزیون می‌دانند و البته که شهرت او به‌عنوان مجری و خبرنگاری که سال‌ها در برنامه‌های تلویزیونی حضور پیدا کرده حتی از بسیاری از بازیگران و کارگردانان هالیوودی هم بیشتر بود.

به بهانه مرگ لری کینگ فرصتی فراهم شده تا زندگی یکی از بهترین مجری‌های تلویزیونی تاریخ را واکاوی کنید. مردی که تماشاگران حرفه‌ای برنامه‌اش باور داشتند او تنها فردی است که می‌تواند در برابر هر سیاستمداری پیروز باشد.

سال‌هایی ابتدایی؛ ترک تحصیل برای تامین هزینه‌های خانه

لارنس هاروی زیگر که بعدها به لری کینگ شهرت پیدا کرد در ۱۹ نوامبر ۱۹۳۳ در محله بروکلین در نیویورک به دنیا آمد. او دومین فرزند زوجی روسی بود. پدر و مادر لارنس از جمله یهودیان ارتدکسی لقب می‌گرفتند که در دهه ۱۹۳۰ از بلاروس (سرزمینی که آن روزها بخشی از اتحاد جماهیر شوروی بود) به ایالات متحده آمریکا مهاجرت کرده بودند. خانواده زیگر وضعیت مالی مساعدی نداشتند و به همین دلیل لارنس در دبیرستان دولتی درس می‌خواند. اما حادثه تلخی رخ داد؛ آرون زیگر که صاحب رستورانی در نیویورک بود پیش از رسیدن به پنجاه سالگی به دلیل سکته قلبی درگذشت. پس از آن لارنس هاوی برای کمک به تامین هزینه‌های خانواده درس‌خواندن را رها کرد و پس از مدتی کارهای گوناگون پی برد که علاقه خاصی به کارهای رسانه‌ای دارد.

ورود به دنیای رادیو؛ تکه‌های پازل به‌صورت تصادفی در کنار یکدیگر قرار می‌گرفتند

یک گوینده رادیو که به صورت کاملا تصادفی لری کینگ جوان را ملاقات کرده بود به او پیشنهاد کرد که راهی ایالت فلوریدا شود. در اوایل دهه ۱۹۵۰ فضای جذابی برای رشد مجموعه‌های رادیویی در فلوریدا فراهم شده بود که احتمالا شانس مورد نیاز لارنس هاروی زیگر را در برابر او قرار می‌داد. بنابراین پسر جوان راهی میامی شد. او پس از مدتی گشت و گذار توانست کاری در یک ایستگاه رادیویی پیدا کند. اگرچه وظیفه اصلی لری کینگ در آن روزها مدیریت کارهای متفرقه و تمیزکردن رادیو بود اما پس از آن که یکی از گویندگان ایستگاه رادیویی از کارش استعفا دارد، آقای زیگر فرصت گویندگی را پیدا کرد. او در همان برنامه‌ها خودش را لری کینگ معرفی کرد و این نام بعدها به نام اصلی او تبدیل شد.

برنامه رادیویی لری کینگ؛ سکوی پرتاب

لری کینگ آهسته آهسته مسیر موفقیت را ادامه داد و اجرای یک برنامه ورزشی که به اخبار و حواشی لیگ ملی فوتبال آمریکایی می‌پرداخت را برعهده گرفت. اما زندگی او در اواخر دهه ۱۹۷۰ تغییر پیدا کرد. زمانی که موفق شد «برنامه رادیویی لری کینگ» را میزبانی کند. این برنامه که از  ژانویه ۱۹۷۸ برای همه مردم آمریکا پخش می‌شد، میزبان گفتگو بسیاری از شخصیت‌های شناخته‌شده دنیای سیاست، هنر و جامعه بود. اما پس از آن که تهیه‌کنندگان برنامه تصمیم گرفتند زمان پخش آن را از بامداد به بعدازظهر تغییر دهند، لری کینگ تصمیم گرفت تا این برنامه رادیویی را ترک کند.

ورود به سی‌ان‌ان؛ تبدیل‌شدن به مرد شماره یک تلویزیون

مدیران مجموعه رسانه‌ای سی‌ان‌ان که از محبوبیت و توانایی‌های لری کینگ باخبر بودند، پیشنهاد همکاری با او را مطرح کردند و گوینده توانمند رادیو هم این پیشنهاد را پذیرفت. «برنامه زنده تلویزیونی لری کینگ» از ژوئن ۱۹۸۵ آغاز شد و از همان ابتدا مورد توجه قرار گرفت. لری کینگ در این برنامه از طرفداران تئوری‌های موجودات بیگانه فرازمینی تا سیاستمداران و حتی بازیگران دعوت می‌کرد تا مهمان برنامه تلویزیونی او باشند. شاید جالب باشد بدانید که لری کینگ به محض پایان برنامه تلویزیونی‌اش یک برنامه رادیویی را هم اجرا می‌کرد.

در جریان دهه ۱۹۹۰ میلادی دو اپیزود از «برنامه زنده تلویزیونی لری کینگ» بیشتر از سایر اپیزودها مورد توجه قرار گرفت و شهرت او را جهانی کرد؛ نخست اپیزودی که در سال ۱۹۹۲ منتشر شد و راس پرو، میلیاردر آمریکایی، در این اپیزود از آمادگی‌اش برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت و در دومین اپیزود که یک سال بعد منتشر شد، مناظره‌ای میان راس پرو و ال گور انجام شد. این اپیزود که صحبت‌های دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۱۹۹۲ آمریکا را منعکس می‌کرد تا سال ۲۰۱۵ هم پربیننده‌ترین اپیزود «برنامه زنده تلویزیونی لری کینگ» بود. باراک اوباما، ولادیمیر پوتین، هوگو چاوز، جورج بوش، جورج بوش پدر، بیل کلینتون، هیلاری کلینتون، مونیکا لوینسکی، کالین پاول، الگور و دونالد ترامپ از شناخته‌شده‌ترین سیاستمدارانی هستند که در برابر لری کینگ قرار گرفته‌اند. مارلون براندو، الیزابت تیلور، سلین دیون، آنجلینا جولی، جیم کری و تام کروز هم از جمله هنرمندانی لقب می‌گیرند که مهمان «برنامه زنده تلویزیونی لری کینگ» بوده‌اند.

لری کینگ در قرن بیست و یکم بیشتر از دوران ابتدایی کارش مورد توجه قرار گرفت و حتی به صورت افتخاری در بسیاری از عناوین تلویزیونی و سینمایی حضور پیدا کرد. سریال‌های «آرتور»، «۳۰راک» و «آبشار جاذبه» از جمله آثاری بودند که فرصت حضور افتخاری لری کینگ در برابر دوربین تلویزیون را فراهم کردند. شخصیت لری کینگ در انیمیشن‌های «شرک ۲» و «فیلم زنبوری» هم حضور پیدا کرده است.

لری کینگ در سال ۲۰۱۰ میزبان محمود احمدی‌نژاد، رییس جمهور وقت ایران، بود. اگرچه لری کینگ به صراحت و توانایی‌های تحسین‌برانگیزش در اجرا شناخته می‌شود اما در جریان مصاحبه با احمدی‌نژاد مجبور شد بیشتر از ده بار برنامه را متوقف کند. او در نهایت در ۱۶ دسامبر ۲۰۱۰ به پخش منظم برنامه تلویزیونی‌اش پایان داد. «برنامه زنده تلویزیونی لری کینگ» برای ۲۵ سال از شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان پخش شد و به‌صورت میانگین بیشتر از یک میلیون تماشاگر برای هر اپیزود را میزبانی می‌کرد.

آرنولد شوارزنگر، فرماندار وقت کالیفرنیا، پس از خداحافظی لری کینگ از اجرای منظم روز خداحافظی او را به عنوان روز رسمی لری کینگ در ایالت کالیفرنیا معرفی کرد. لری کینگ در ۷۷ سالگی و پس از ربع قرن اجرای برنامه تلویزیونی از تماشاگران خود خداحافظی کرد. او در دوران ۶۴ ساله حضورش در رسانه‌های گوناگون بیشتر از ۵۰هزار مصاحبه انجام داد و به دلیل مصاحبه با تعداد بی‌شماری از شخصیت‌های سیاسی، هنری و اجتماعی وارد کتاب رکوردهای گینس هم شد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.