عقب‌نشینی ۴۳ هزار واحدی شاخص بورس
11 شهریور 1399 - 15:21
شناسه : 1467
3

شاخص کل در بازار بورس امروز (سه‌شنبه) ۴۳ هزار و ۲۹۴ واحد افت داشت که در نهایت این شاخص به رقم یک میلیون و ۶۸۴ هزار واحد رسید. براساس معاملات امروز بیش از ۶ میلیارد و ۵۱ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۰۲ هزار و ۲۹۵ میلیارد ریال داد و ستد شد. […]

پ
پ

شاخص کل در بازار بورس امروز (سه‌شنبه) ۴۳ هزار و ۲۹۴ واحد افت داشت که در نهایت این شاخص به رقم یک میلیون و ۶۸۴ هزار واحد رسید.

براساس معاملات امروز بیش از ۶ میلیارد و ۵۱ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۰۲ هزار و ۲۹۵ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) با ۶ هزار و ۵۱۵ واحد کاهش به ۴۵۵ هزار و ۹۹۰ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با چهار هزار و ۲۷۳ واحد افت به ۲۹۹ هزار و ۹۶ واحد رسیدند.

شاخص بازار اول ۲۸ هزار و ۱۹۷ واحد و شاخص بازار دوم ۱۰۱ هزار و ۵۹۰ واحد کاهش داشتند.

علاوه بر این در بین تمامی نمادها، نماد ملی صنایع مس ایران (فملی) با دو هزار و ۸۵۴ واحد، فولاد خوزستان (فخوز) با ۸۳۹ واحد، فولاد کاوه جنوب کیش (کاوه) با ۳۱۰ واحد، پتروشیمی پردیس (شپدیس) با ۲۶۱ واحد، تامین سرمایه امین (امین) با ۱۳۵ واحد، پتروشیمی شیراز (شیراز) با ۶۶ واحد، دشت مرغاب (غدشت) با ۳۷ واحد، قند نیشابور (قنیشا) با ۳۵ واحد، سرمایه گذاری صنایع پتروشیمی (ویترو) با ۲۰ واحد، کارخانجات تولیدی شیشه رازی (کرازی) با ۲۰ واحد، گسترش صنایع و خدمات کشاورزی (تکشا) با ۱۷ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس داشتند.

صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با پنج هزار و ۶۸ واحد، سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) با چهار هزار و ۳۵۵ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با دو هزار و ۱۸۰ واحد، مخابرات ایران (اخابر) با یک هزار و ۸۶۴ واحد، پالایش نفت تهران (شتران) با یک هزار و ۷۹۹ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با یک هزار و ۷۳۸ واحد، ایران خودرو (خودرو) با یک هزار و ۶۰۲ واحد، سرمایه گذاری غدیر (وغدیر) با یک هزار و ۵۲۹ واحد، گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با یک هزار و ۵۲۷ واحد،  گروه مپنا (رمپنا) با یک هزار و ۴۲۶ واحد، شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه) با یک هزار و ۴۱۷ واحد و معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با یک هزار و ۲۶۷ واحد تاثیر منفی بر شاخص داشتند.

برپایه این گزارش، امروز نماد فولاد مبارکه اصفهان، پالایش نفت اصفهان، ملی صنایع مس ایران، بانک تجارت، پالایش نفت بندرعباس، ایران خودرو، و پالایش نفت تهران  در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه فلزات اساسی هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۹۹۴ میلیون و ۸۵۳ هزار برگه سهم به ارزش ۲۷ هزار و ۹۱۰ میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز بیش از ۳۷۰ واحد کاهش داشت و بر روی کانال ۱۷ هزار و ۷۸۸ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار یک میلیارد و ۳۱۹ میلیون برگه سهم به ارزش ۳۰ هزار و ۸۷۴ ریال داد و ستد شد.

امروز نمادهای پتروشیمی مارون (مارون)، بیمه پاسارگاد (بپاس)، توسعه مسیر برق گیلان (بگیلان)، مدیریت انرژی تابان هور (وهور)، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو)، پتروشیمی ارومیه (شاروم)، تولید برق ماهتاب کهنوج (بکهنوج)، بیمه اتکایی ایرانیان (اتکام)، بیمه معلم (ومعلم)، هتل پارسیان کوثر اصفهان (گکوثر) و بیمه نوین (نوین) تاثیر مثبت بر شاخص این بازار را داشتند.

همچنین نماد سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، پلیمر آریا ساسول (آریا)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، فولاد هرمز جنوب (هرمز)، بانک دی (دی)، شرکت آهن و فولاد ارفع (ارفع)، کشت و صنعت شهداب ناب خراسان (غشهداب)، گروه توسعه مالی مهر آیندگان (ومهان)، فرابورس ایران (فرابورس)، تولید نیروی برق دماوند (دماوند) با تاثیر منفی بر شاخص این بازار همراه بودند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.