استفاده از ظرفیت های فرهنگی برای توسعه اشتغال در کشور
20 بهمن 1399 - 14:26
شناسه : 14772
3
امضای تفاهم نامه مشترک معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت کار با ریاست پارک ملی علوم و فنون همزمان با چهارمین روز از نخستین نمایشگاه فناوری و صنایع فرهنگی تفاهم نامه همکاری بین پارک ملی علوم و فناوری نرم و صنایع فرهنگی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی منعقد شد.
پ
پ

به گزارش فرهنگ ایرانیان ، دکتر محمد حسین ایمانی خوشخو رئیس پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی جهاد دانشگاهی در مراسم عقد تفاهم نامه همکاری بین معاونت فرهنگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و پارک ملی علوم و فناوری نرم و صنایع فرهنگی ضمن تبریک ایام الله فجر اظهار کرد: با توجه به مسوولیت سنگین این وزارت خانه در ساماندهی حوزه اشتغال در کشور و رویکرد فرهنگی که در این زمینه دارد و از آن رو که پارک ما نیز از جمله پارک هایی است که در حوزه فرهنگ کار می کند، فصل مشترک بین این دو نهاد می تواند اتفاق خوبی را رقم بزند که ما از ظرفیت های فرهنگی برای توسعه اشتغال در کشور به ویژه اشتغال های زود بازده و پایدار استفاده کنیم.

وی افزود: هدف اصلی ما در پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی این است که ظرفیت های فرهنگی را به محصولات فرهنگی تبدیل کنیم. این فعالیت های مشترک می تواند در این زمینه راهگشا باشد تا وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز از این ظرفیت ها بهره ببرد. به واقع همکاری پارک ملی و علوم و فناوری های نرم و صنایعی فرهنگی با وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی هم برای فرهنگ و هم برای کسب و کارهای متکی بر آن مفید خواهد بود.

هرگاه فرهنگ با خلاقیت عجین شد توانست مرزهای جدیدی را فتح کند
در ادامه این مراسم نیز ابراهیم صادقی فر معاون فرهنگی اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: هرگاه فرهنگ با خلاقیت عجین شد توانست مرزهای جدیدی را فتح کند؛ در حقیقت حوزه فرهنگ و خلاقیت به قدری امروزه به یکدیگر نزدیک شدند که پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی توانسته این دو واژه را در جهت رشد و توسعه ایجاد کند.

وی افزود: بسیار خرسندم که از این نمایشگاه بازدید کردم، نزدیک‌ به سه سال است که در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حوزه صنایع فرهنگ و خلاق ایجاد کردیم چرا که اعتقاد داشتیم صنایع فرهنگی دنیای بهتری برای انسان ها می‌سازد.

او با اشاره به این که از آنجایی که در صنایع فرهنگی با کاهش فقر رو به رو خواهیم بود و عدالت در توسعه صنایع فرهنگی رشد و نمو بیشتری دارد، اظهار کرد: صنایع فرهنگی می‌ تواند باعث رشد معکوس در حوزه مهاجرت شود. ریشه های فرهنگی می تواند باعث افزایش ثروت ملی شده و به راحتی می توان این اتفاق را درک کرد.

معاون فرهنگی اجتماعی وزارت کار همچنین تصریح کرد: همچنین حوزه بوم زیست و محیط زیست و توسعه صنایع فرهنگی نیز رشد می کند. باید خوشبین باشیم که در هر کجای کشور می تواند توسعه یابد و ضمن این که کمک شایانی در کاهش بیکاری و افزایش سرمایه اجتماعی کرده و همچنین کمک حال بسیار خوبی در اقتصاد و دانش و پژوهش باشد.

ابراهیم صادقی فر در پایان‌ گفت: این تفاهم نامه اتفاق خوبی میان پارک ملی علوم و فناوری نرم و صنایع فرهنگی و وزارت کار و تعاون و رفاه اجتماعی است و به اعتقاد من در این نمایشگاه کارهای نو بسیاری دیده شد و هرگونه کمکی که در این راه باشد انجام خواهیم داد و این تفاهم نامه می‌تواند حامل همکاری بسیار مفیدی باشد.
در ادامه نیز تفاهم نامه همکاری بین معاونت فرهنگی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و پارک ملی علوم و فناوری نرم و صنایع فرهنگی به امضای طرفین رسید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.