شبنم قربانی؛ چهره جدید سینما
29 بهمن 1399 - 9:55
شناسه : 15462
8
فیلم «هر روزی اکنون» که توانسته در فنلاند نامزد جوائز مهمی شود، می‌تواند سکو پرشی برای شبنم قربانی باشد.
منبع : ایرنا زندگی
پ
پ

بازیگرانی که از عرصه تئاتر پا به سینما گذاشته‌اند بازی‌های جذابی از خود نشان داده‌اند. در چند سال اخیر بازیگران تئاتر بسیاری به عرصه تلویزیون و سینما ورود پیدا کرده‌اند و توانسته‌اند برخلاف چهره‌هایی تئاتری که به نسبت سینمایی‌ها در نزد عموم مردم کمتر شناخته شده هستند، خود را به سلبریتی تبدیل کنند.

شبنم قربانی دانش آموخته رشته بازیگری و از جمله بازیگران تئاتری است که اخیرا جلوی دوربین قرار گرفته و کارهای محدودی انجام داده است و توانسته تا حدی توجه مخاطبان را به خود جلب کند. در اولین حضورش در سینما با شهاب حسینی هم‌بازی بوده و اکنون در شبکه نمایش خانگی در سریال ملکه گدایان در نقش سارا بازی می‌کند.

 

هر روزی اکنون

این فیلم که با عنوان اصلی«اولین برف» نیز شناخته می‌شود، اخیرا به بخش نسل جشنواره برلین دعوت شده و داستان آن درباره زندگی پسربچه‌ای ۱۳ ساله در یکی از روستاهای فنلاند است که زندگی اش با عدم پذیرش درخواست پناهندگی خانواده‌اش دگرگون می‌شود. نشریه اسکرین فیلم فنلاندی « هر روزی اکنون» با بازی شهاب حسینی را در فهرست مهم ترین آثار اروپایی، مورد توجه جشنواره های سینمایی در سال ۲۰۲۱ قرار داد.

در این فیلم شینم قربانی بازی قابل قبولی را در کنار شهاب حسینی به نمایش می‌گذارد. فیلم «هر روزی اکنون» را حامی رمضان سینماگر ایرانی-فنلاندی با سرمایه‌گذاری یک کمپانی فنلاندی ساخته و در آن شهاب حسینی در کنار شبنم قربانی ایفاگر نقش‌های اصلی هستند. این فیلم تا حدودی الهام گرفته از تجارب شخصی حامی رمضان در زمان ورود به کشور فنلاند در سال ۱۹۹۰ میلادی است. «لائورا برن» بازیگر فنلاندی نیز در کنار سینا کشوری و کمیا اسکندری در فیلم «به زودی» ایفای نقش کرده‌اند.

این فیلم در ۶ بخش بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین فیلمنامه، بهترین فیلمبرداری، بهترین صدا و بهترین بازیگر نقش اصلی مرد (شهاب حسینی) کاندیدای جوایز «یوسی»، مهمترین جوایز سینمایی در کشور فنلاند شده است.

 

اولین تجربه ها

فیلم «هر روزی اکنون» می‌تواند سکو پرشی برای شبنم قربانی باشد. او اولین بازی جلو دوربین خود را در سریال تلویزیونی «لحظه گرگ و میش» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی همایون اسعدیان در سال ۱۳۹۶ داشت. در آن سریال نقش «مهندس حریرچی» را بازی می‌کرد. اولین تجربه بازیگری شبنم قربانی در کنار چهره های سرشناس دنیای هنر رقم خورد و یکی از کارهای موفق کارنامه هنری او شد و بازی در کنار هنرمندانی چون فاطمه گودرزی و شهره سلطانی به تجربیات او در دنیای بازیگری افزود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.