قدردانی مدیران مطبوعات از دبیر مجمع تشخیص و وزیر ارشاد
30 بهمن 1399 - 10:01
شناسه : 15557
7
جمعی از مدیران مسئول مطبوعات کشور با صدور بیانیه ای، از حمایت دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و اقدام به موقع وزیر فرهنگ ارشاد اسلامی در لغو مصوبه جنجالی هیات دولت درخصوص مطبوعات تشکر و قدردانی کردند.
پ
پ

به گزارش فرهنگ ایرانیان در این بیانیه که با عنوان «بیانیه جامعه رسانه ای کشور درخصوص مصوبه اخیر دولت» منتشر شده و تا صبح ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ به امضای ۱۶۰ نفر از مدیران مسئول نشریات کشور رسیده، ضمن اشاره به مصوبه جنجالی هیات دولت در تاریخ ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ آمده است: «در شرایطی که تورم و گرانی کاغذ و سختی معاش ناشی از سوء مدیریت ها و ناکارآمدی، مطبوعات را تا حدی از سبد خرید روزانه مردم حذف کرده و نفس اهالی رسانه را به شماره انداخته است؛ در کمال شگفتی مصوبه اخیر دولت با عنوان نحوه فعالیت دستگاههای اجرای در سامانه ستاد به شماره ۱۳۶۱۵۹/ت ۵۵۲۸۹هـ در تاریخ ۲۵/۱۱/۱۳۹۹ به منزله تیر خلاص به حیات در حال احتضار مطبوعات بود. این مصوبه ناصواب، جامعه رسانه ای را ناامید و اهالی فرهنگ را مایوس کرد. مرگ مطبوعات به مثابه مرگ فرهنگ عمومی و البته جان گرفتن فساد و رانت و ویژه خواری است.»

مدیران مسئول مطبوعات کشور ضمن تشکر از حمایت دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام از مطبوعات، افزوده اند: «با انتشار خبر مصوبه غیرکارشناسی دولت، فریاد تظلم خواهی اهالی رسانه متاسفانه در کریدورهای سیاسی چندان پژواکی نیافت. در چنین شرایطی اعتراض موثر و راهگشای دکتر محسن رضایی دبیر محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام که با درک عمیق فرهنگی در حمایت از مطبوعات اظهار داشته بود «مطبوعات و رسانه ها، رکن مردمسالاری سیاسی و ضامن موفقیت مردمسالاری اقتصادی اند. دولت نباید بدون ایجاد درآمدهای جایگزین، درآمدهای اندک مطبوعات و رسانه ها را قطع کند. در چشم رسانه ها خاک نپاشید» و نیز در ادامه، اذعان وزیر محترم ارشاد اسلامی و معاون معزز مطبوعاتی که این مصوبه را محصول بی مبالاتی و ناهماهنگی دانسته بودند، باعث تغییر معادلات و پذیرش خطا از سوی هیات دولت شد.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «ملغا شدن این مصوبه برای اهالی رسانه ارزشمند است؛ نه به دلیل اصلاح یک قانون نادرست بلکه به دلیل نمایش همدلی موثر اهالی رسانه با گرایش های فکری متفاوت. هم از این رو، به رسم جوانمردی و قدرشناسی شایسته از جناب دکتر صالحی وزیر فهیم و فرهنگ شناس وزارت فرهنگ و ارشادی اسلامی و جناب دکتر خدادی معاون محترم مطبوعاتی و نیز از جناب دکتر محسن رضایی دبیر محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام که با نگاه بلند و شجاعت تحسین برانگیز خود عامل این اصلاح رفتار و تغییر مصوبه بودند، فارغ از معادلات سیاسی و دیدگاه های شخصی، به خاطر گوهر فرهنگ و رسالت رسانه قدردانی می کنیم.»

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.