مگر خدا به داد این فوتبال برسد !
04 اسفند 1399 - 14:52
شناسه : 15917
4
هی به خودمان نهیب می زنیم که با عینک بدبینی به اتفاقات و ماجراهای فوتبالی نگاه نکینم ، اما مگر می شود و مگر می گذارند !
نویسنده : حجت اله اکبرآبادی منبع : فرهنگ ایرانیان
پ
پ

به قول یکی از دوستان باندهای قدرت و مافیا در فوتبال آنقدر درهم تنیده اند و به صورت سیستمی و سازمان یافته با هم در بده و بستان هستند که مبارزه با آنان در جهت کندن ریشه شان از فوتبال این مرز و بوم کار کرام الکاتبین است و باید تنها از خدا خواست که ریشه شان را براندازد . چون با شرایطی که شاهدش هستیم قرار نیست در فوتبال ایران اتفاق خاصی صورت بگیرد و طبعا کسانی که برای فوتبال از سالها قبل نسخه نوشته اند ، انتخابات دهم اسفند ماه را نیز به گونه ای کنترل شده هدایت خواهند کرد که نام گزینه مد نظرشان از صندوق بیرون بیاید .
گویا اسم رمز این انتخابات هم مبارزه با فساد است ، اما به تنها چیزی که اهمیت داده نمی شود برخورد با فسادهای آشکار و نهانی است که در فوتبال ما ساری و جاری است و آقایانی که از این خوان گسترده نوش جان کرده و به ریش خلق الله نیز می خندند .
می گویند مشت نمونه خروار است . به همین انتخابات امروز هیات فوتبال تهران توجه نمایید . همه از مسوول گرفته تا کارشناس و نامزد انتخابات می گویند برگزاری انتخابات در چنین شرایطی غیر قانونی است . حتی تعداد زیادی از کاندیداها در اعتراض به روند غیر قانونی موجود کنار می کشند ، اما انتخابات برگزار می شود و حبیب اله ابوالحسن شیرازی که پیش از این ۱۲ سال رییس هیات بوده و دو سال نیز به صورت غیر قانونی هیات را با عنوان سرپرستی اداره کرده، می شود رییس هیات تا آنانی که سناریوی برگزاری چنین انتخابات فرمالیته ای را کشیده بودند ، به جامعه فوتبالی نیشخند بزنند .
باند و سیستمی که وقتی رضا گل محمدی رییس شجاع و صادق تربیت بدنی استان تهران زیر بار برگزاری چنین انتخاباتی نرفت ، او را به سوی بازنشستگی هدایت کردند تا بزرگترین مانع در راه انتخاب دوباره شیرازی کنار برود .
امروز صبح که با آقای گل محمدی صحبت می کردم به صراحت گفت که هر چه خواسته با فساد سیستماتیک در فوتبال تهران مبارزه کند ، اجازه این کار را به وی نداده اند تا او نیز پس از دو سال انگیزه های خود را در این زمینه تحلیل رفته دیده و وقتی شرایط را چنین می بیند که نمی تواند معادلات را در بافت تنیده به هم عوض کند ، حداقل برای خودش تصمیم گرفته و پایش را از ماجرا کنار بکشد . او می گفت الان هم مشخص است که دوباره شیرازی رای می آورد و صدای اعتراض معترضان به روندهای غیر قانونی موجود به جایی نمی رسد .
به هر حال آنچه قرار بود اتفاق بیافتد ، افتاد تا تمام کسانی که برای به بیراهه رفتن فوتبال تهران حرص و جوش خورده و از نابودی آن ابراز خطر کرده بودند، امروز مغموم و سرخورده باشند. از اینکه می بینند عده ای که باید مسوولانه رفتار کنند چشمان خود را بر حقایق موجود بسته اند تا فوتبال پایتخت روز به روز تحلیل بیشتری رفته و در چاه ویل نااهلان نفس هایش به شماره بیافتد .
ایکاش می شد قانون “از کجا آورده ای” در فوتبال نیز مورد توجه قرار می گرفت تا مشخص شود که چه کسانی منافع فوتبالی را نردبان صعود و ترقی خود قرار داده اند و برایشان نیز ذره ای آینده فوتبال مورد توجه نبوده که اگر بود ، فوتبال تهران نباید به چنین وضعیتی دچار می شد .
بنابراین امروز نیز نباید چندان به انتخابات فدراسیون فوتبال دل بست . انتخاباتی که از همان روز اولی که علی کریمی قدم پیش گذاشت ، همان باندی که منافع خود را در حضور کسانی چون کریمی در خطر می بینند به تکاپو افتادند تا هر طور شده او را بزنند . خوب هم زدند ، آن هم از زبان کسانی که به ظاهر مدافع فوتبال ایران هستند اما ناخواسته در زمین دیگران بازی کردند تا علی کریمی را به صرف عرق و تعصب فوتبالی اش در جهت عرضه خود در مجمع انتخابات فوتبال بکوبند . آن هم با این بهانه که او تجربه مدیریتی ندارد ! کوبیدن از این بزرگتر می خواهید ، آیا اگر به دیگر کاندیداها چنین حرفی زده می شد آنان تحمل می کردند و کمیته اخلاق فدراسیون سکوت می کرد. آن هم در سطحی گسترده و در جهت از صحنه بدر کردن علی کریمی . کسی که به همراه مهدی مهدوی کیا جرم شان تنها این است که خواسته اند هوا و انرژی تازه ای را به فوتبال ایران تزریق کنند. دو شخص فوتبالی که برند فوتبال ملی ایران هستند ، اما چون به جایی وابسته نبوده و اهل بده و بستان نیستند باید در سیبل بی تجربگی کوبیده شوند !!
واقعا جالب است ، در این عرصه کسانی نیز اعلام کرده اند که در فردای انتخابات و در صورت رسیدن به ریاست میلیونی پول به حساب هیات ها خواهند ریخت تا این انتخابات از هر حیث گل و بلبلی باشد . وقتی این وعده را شنیدم ابتدا نمی خواستم باور کنم؛ آخر مرا به یاد انتخابات فدراسیون شطرنج در دهه ۸۰ انداخت که یکی از کاندیداها به اعضای مجمع اعلام کرد که به او رای دهند و در پایان مجمع بیایند و حواله دریافت پژو ۴۰۵ صفر خود را دریافت کنند . وعده هایی صرفا پوچ که ما انواع و اقسامش را در طول سالها برگزاری انتخابات مختلف در حوزه ورزش شاهد بوده ایم .
به هر روی وقتی انتخابات هیات های فوتبال مهندسی شده پیش می رود ، طبیعتا انتخابات فدراسیون فوتبال نیز طبق سناریوی نوشته شده در روز دهم اسفندماه پیش خواهد رفت و حضور چند کاندیدا نیز در جهت گرم شدن فضای انتخابات است و قرار نیست اتفاق خاص و خارق العاده ای مطابق میل و سلیقه فوتبالی ها و برنامه توسعه ای فوتبال ملی و باشگاهی صورت گیرد .
گرچه انسان با امید زنده است و ما نیز نمی خواهیم این امید را از خود بگیریم و امیدواریم بر خلاف تصورات معمول ، شاهد اتفاقات مثبتی در فوتبال این مرز و بوم باشیم . اتفاقاتی که همه را از جنبه مثبت دچار شوک کند .

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.