ورق برگشت؛ قیمت سکه در کانال ۱۱ میلیون
05 اسفند 1399 - 9:16
شناسه : 15982
7
برگشت قیمت طلا و احتمال توقف نزول قیمت دلار موجب شد ورق در بازار سکه باز گردد و قیمت سکه در معاملات شبانه مجددا 11 میلیونی شود.
منبع : اقتصادنیوز
پ
پ

قیمت سکه در معاملات پشت خطی، بازگشت خود به کانال ۱۱ میلیونی را به دارندگان این فلز گران بها نوید داد. از ساعت ۸ شب دوشنبه، خریدها به اندازه ای در بازار سکه زیاد شد که قیمت به سرعت به کانال ۱۱ میلیونی و سپس محدوده ۱۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تومانی افزایش یافت. به گفته فعالان، یکی از مهم ترین عواملی که زمینه ساز تغییر مسیر سکه شد، افزایش بهای اونس طلا در بازارهای جهانی بود. طلای جهانی در شرایطی که معامله گران انتظار نداشتند نه تنها از سد هزار و ۸۰۰ دلار عبور کرد که به محدوده هزار و ۸۱۰ دلاری نیز رسید.

قطع روند نزولی دلار

عامل دیگری که زمینه ساز صعود سکه شد، قطع روند کاهشی دلار در معاملات پشت خطی بود. اسکناس آمریکایی با حفظ سطح ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومانی به سکه بازان این پیام را داد که خبری از افت بیشتر در بازار ارز نیست، در نتیجه سکه بازان با فراغ بال بیشتری در موقعیت خرید قرار گرفتند. البته حمایت معامله گران فنی از سکه در محدوده ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی نیز در تغییر مسیر بازار موثر بود.

سکه

پرش ارزش ذاتی سکه

بعدازظهر دیروز ارزش ذاتی سکه در محدوده۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان قرار داشت. صعود انتهای وقت طلای جهانی و دلار می تواند ارزش ذاتی سکه را تا بالای ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بالا بیاورد. اگر قرار باشد، حباب سکه در سطح ۴ درصدی بعدازظهر روز دوشنبه باقی بماند، ماندن سکه در کانال ۱۱ میلیون تومانی دور از انتظار نیست. با این حال، سکه برای شکست مرز ۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان نیاز به دلار بالای ۲۵ هزار تومان دارد؛ البته رفتن اونس طلا به کانال هزار و ۸۳۰ دلاری نیز تا حد زیادی به افزایشی های بازار سکه کمک خواهد کرد.

حباب سکه

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.