تیم ملی هندبال جوانان را رها نکنیم
07 اسفند 1399 - 20:10
شناسه : 16166
7
روسیاهی برای کنفدراسیون هندبال آسیا ماند مسابقات هندبال قهرمانی جوانان آسیا که قرار بود از 30 اسفند ماه 99 در بحرین آغاز شود، با تصمیم کنفدراسیون هندبال آسیا لغو شد.
نویسنده : سید فرشاد فیض آبادی
پ
پ

پیش از این میزبانی این مسابقات به‌دلیل شیوع کرونا از ایران گرفته و به بحرین داده شده بود.

نکته جالب اینجاست که کنفدراسیون هندبال آسیا طی چند روز گذشته اسامی ۱۰ تیم شرکت‌کننده در مسابقات را نیز اعلام کرده بود.

مسابقات هندبال قهرمانی جوانان آسیا حکم انتخابی قهرمانی جهان را نیز داشت‌.
لازم است به یادآوری است که فدراسیون هندبال با مدیریت یک مدیر جوان و از خانواده هندبال طی دوسال گذشته و با وجود همه کمبودها قدم های خوبی را برداشته که از جمله باید به برگزاری منظم لیگ های هندبال بانوان و آقایان اشاره کرد . علیرضا پاکدل با رایزنی هایی که سال گذشته انجام داد تلاش کرد میزبانی جوانان آسیا را برای کشورمان به ارمغان آورد و قرار بود این رقابت ها اردیبهشت ماه ۹۹ در شیراز برگزار شود که اگر کرونا اجازه می‌داد یک شور و نشاطی در خانواده هندبال براه می افتاد و هندبال ما برای بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ جهش خیره کننده ای را شاهد می بود . اما کرونا باعث تعویق مسابقات شد و سعودی ها از این فرصت سوء استفاده کردند تا با گرفتن میزبانی از ایران و اعطای آن به بحرین راه را برای صعود خود به جام جهانی همواره کنند.
ضمن اینکه لغو میزبانی ایران به بهانه کرونا یک بازی سیاسی بود تا سعودی ها که در بیشتر ارکان کنفدراسیون های آسیایی نفوذ کرده اند ایران را در انزوا قرار دهند ولی خدا جای حق نشسته و اکنون روسیاهی برای کنفدراسیون آسیا باقی ماند که خود را بی طرف و حامی کشورهای با سابقه در هندبال آسیا می داند.
اکنون البته ما خوشحال نیستیم که مسابقات لغو شد برای اینکه جوانان خوش آتیه تیم ملی می توانستند در این میدان پخته و آبدیده شوند و پایه های تیم ملی را برای المپیک آسیایی ۲۰۲۲ محکم نمایند ولی نیاز به دیپلماسی ورزشی بیش از پیش در این گیرودار مشخص شد.
باید از فدراسیون هندبال و برنامه های بین المللی اش حمایت شود تا بعد از این اگر میزبانی آسیایی گرفتیم با نفوذ یک کشور که ورزش و سیاست را قاطی کرده میزبانی ما به مخاطره نیفتد.
در جریان همین لغو مسابقات جوانان آسیا نه کمیته المپیک و نه وزارت ورزش آنگونه که باید و شاید پشت فدراسیون هندبال نایستادند. اما به قول پاکدل رئیس جوان فدراسیون هندبال الان ما می توانیم یک امتیاز خوبی از کنفدراسیون آسیا در زمینه های آموزشی یا میزبانی های قاره ای و جهانی بگیریم چون به هر حال یک نمره منفی با لغو میزبانی ایران در کارنامه کنفدراسیون آسیا به ثبت رسیده است.
نکته مهمتر اینکه تیم ملی هندبال جوانان را رها نکنیم چون همانگونه که گفتیم این تیم می‌تواند شالوده تیم ملی بزرگسالان برای آینده بخصوص بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ باشد و ایران ثابت کرده که در هندبال می تواند جزو مدعیان همیشگی آسیا باشد و با وجود اینکه بحرین و قطر از بازیکنان چندملیتی استفاده می کنند اما جوان ایرانی آنقدر استعداد دارد که با یک برنامه ریزی درست و اصولی بر همه اینها فائق می آید و بانوان ما نیز در این سال‌ها جهش خیره کننده ای داشته اند. لیگ بانوان که امسال با وجود شرایط سخت و دشوار با نظم مثال‌زدنی برگزار شد عرصه ظهور چهره های مستعد و جوان بود که نیاز به میادین بین المللی دارند تا فاصله خود را با هندبال روز آسیا نزدیک و کم کنند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.