سازمان خصوصی سازی مراقب شرکت کهن باشد/پرسپولیس،رشت الکترونیک نیست..!؟
10 اسفند 1399 - 11:34
شناسه : 16307
8
تعيين و تكليف ساختاراستقلال و پرسپوليس مهم است .خيلي هم حايز اهميت است ،اما آيا در مجلس كاري مهم تر از واگذاري سرخابي وجود ندارد، تا اعتراضي از سوي هواداران ِآنها به گوش مي رسد !بلافاصله برخي وكلاي مجلس بحث واگذاري را پيش مي كشند؟!
نویسنده : مجيد سعيدي
پ
پ

اینکه کوچک شدن بدنه دولت باو اگذاری فعالیت ها به بخش خصوصی و سهیم کردن مردم و.. راه نجات اقتصاد ،رونق تولید،کاهش بیکاری و..است و فوتبال و از جمله استقلال و پرسپولیس را نیز شامل می گردد،حرفی در آن نیست.
اما وقتی بخش خصوصی بدلیل حاکمیت دولت و علاقمندیش به تصدی گری در کشور مامعنادار نیست،چرا بابد فکر کنیم با واگذاری سرخابی به بخش خصوص ،مشکلات آنها مرتفع خواهد شد؟
وقتی در فوتبال مابنابردلایلی که در گذشته بارها به آنها اشاره کرده ام !بخش خصوصی محکوم به فناست و اساسا باشگاه به مفهوم واقعی در کشور ما وجود ندارد، واگذاری سرخابی با سابقه ای که از سازمان خصوصی سازی سراغ داریم ،آیا حکایت از چاله به چاه افتادن نیست؟
استقلال و البته پرسپولیس شرکت رشت الکترونیک نیست که در سازمان خصوصی سازی و حتی دروزارت ورزش به یک عده چراغ سبز نشان داده اند؟
آری!چنانچه واگذاری چه بصورت بلوک وچه از طریق از بورس از قوه به فعل در آید(که بارها گفتم محال است،مگر این دولت بخواهددر پایان عمرش همان تدبیرِ ناامیدی را بخرج دهد که درباره ساختار فدراسیون فوتبال انجام داد )باید که بخشی از سهام را به علی پروین هبه کند(که در این رابطه استدلال فراوان دارم)اما اینکه نامحرمان در شرکت کهن پیشکسوتان با شناخت از وضعیت برخی ازپیشکسوتان که در تامین مایحتاج اولیه زندگی مشکل دارند ،به بهانه خرید سهام بنام آنها زمینه رانت را فراهم کنند (!) این موضوع همانقدر نگران کننده است که بدانیم اعلام وضعیت مثبت ازتراز مالی سرخابی باوجودیکه ایرادات زیادی به برخی ازتملک ِدارایی آنها وارد است،نوعا نشان از فریب افکار عمومی و غیرو دارد! بخصوص که بدانیم عرصه و عیان املاکی که متعلق به شهرداری بوده بعنوان دارایی سرخابی! تخلف و از سویی ایراد شرعی دارد(ولو انکه شهرداری تهران مالکیت ورزشگاه کاظمی یا امام رضا(ع )را بنام آنها کرده باشد) !
با چنین اوصافی و با وجودیکه در بین تیم های حاضر در لیگ برتر بجز دو تیم ( که یکی از آنها نیز دو هفته است فرار رابقرار ترجیح داده)سایرین مستقیم یا غیر مستقیم دولتی و از بودجه دولت ارتزاق می کنند !به چه دلیلی باید به واگذاری سرخابی سرعت بخشید؟
بازهم تاکید می کنم ؛با اینکه این امر را محال می دانم ،اما اصرار بعضی ها (!)بخصوص نمایندگان مجلس قدری بودار است!
بویی شبیه بوی رشت الکترونیک،نیشکر هفت تپه،آلومینیوم المهدی و…که بیشتر خصوصی خواری بود تا خصوصی سازی..!

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.