قنبرزاده: اولویت نخست‌ صعود تیم ‌ملی به جام جهانی است
18 اسفند 1399 - 18:54
شناسه : 16942
5
سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال می‌گوید اولویت نخست این فدراسیون صعود تیم ملی به جام جهانی است که دغدغه اصلی مردم است.
پ
پ

به گزارش ایسنا، منصور قنبرزاده پس از انتخاب به عنوان سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال اظهار کرد: همه فوتبالی‌ها باید کمک کنند تا اتفاقات خوبی را رقم بزنیم. اولویت نخست ما صعود تیم ملی به جام جهانی است. از دولت تشکر می‌کنم و امیدوارم برای تحقق پروژه‌های ملی ما را حمایت کنند. باید کمک کنند تا اتفاقات خوبی برای ورزش محبوب مردم رقم بخورد و تیم ملی به جام‌جهانی برود.

او با اظهار بی‌اطلاعی از این که به عنوان دبیرکل معرفی شده یا سرپرست دبیرکلی، درباره برنامه‌هایش برای پرداخت حقوق کارمندان فدراسیون فوتبال گفت: باید این موضوع را بررسی کنیم. من هنوز اطلاع دقیقی از میزان حقوق عقب افتاده کارکنان ندارم. اگر اظهارنظری کنم دقیق نیست. ابتدا باید دید منابع مالی را بررسی کنیم. اگر میزان بدهی هم داشته باشیم، پای کار خواهیم بود.

دبیرکل فدراسیون فوتبال یادآور شد: اولویت‌های ما مسائلی است که هیات رییسه تدوین کرده و در برنامه‌های عزیزی خادم هم قرار داشت. در تمام مسوولیت‌هایم همیشه رعایت قانون، ضوابط و مقررات و هم‌چنین حرکت همگام با سیاست‌های مجموعه را در نظر داشتم. در فدراسیون فوتبال و در حوزه‌ای که مسوولیت دارم ریل‌گذاری می‌کنم تا بتوانیم تمام مسائل را شفاف جلو ببریم.

قنبرزاده با تاکید بر اصل شفافیت در مسائل مالی و اداری فدراسیون فوتبال اظهار کرد: این فدراسیون برای تمام جامعه و بیش از ۸۰ میلیون ملت شریف ایران است. ما صرفاً امانتدار هستیم و وظیفه ما است که این امانت را خوب نگه داریم.

وی در واکنش به این که در دوره مدیریت او هم کشوی جادویی وجود خواهد داشت؟ گفت: بنای ما تعامل و دوستی است. از اول هم قول داده‌ام و تعهد می‌دهم که از تمام حاشیه‌ها دوری کنم. کشوی جادویی در کار نیست.

سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال درباره درخواست ایرانی برای میزبانی جام ملت‌های آسیا گفت: اگر بخواهم روراست و عامیانه بگویم،‌ برای کسب میزبانی باید تمام کشور بسیج شود. شنیده‌ام از امروز وزارت امور خارجه دست به کار شده تا از تمام ظرفیت‌ها برای کسب میزبانی استفاده کند. از مجموعه کشور انتظار دارم از تمام ظرفیت‌ها برای این مهم استفاده کنند. میزبانی جام ملت‌های آسیایی پروژه ملی است و باید کل کشور و نظام حاکمیت پای کار آمده و به ما کمک کنند.

او درباره انصراف از انتخابات این فدراسیون به عنوان نایب رییس پیشنهادی شهاب‌الدین عزیزی خادم گفت: این یک مساله شخصی است و اجازه بدهید به همین حالت باقی بماند.

قنبرزاده درباره مصوبات جلسه امروز هیات رییسه فدراسیون فوتبال اظهار کرد: من اندکی دیرتر به جلسه اضافه شدم اما یکی از مصوبات مهم جلسه بحث انتخاب دبیرکلی فدراسیون بود که اکنون من در خدمت هستم. از مصوبات درست و مورد تأیید اعضای هیات رییسه، تفکیک کمیته لیگ برتر از کمیته مسابقات سازمان لیگ است که جزییات این موضوع به زودی اعلام خواهد شد.

سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال با بیان این که سپردن امور سازمان لیگ به باشگاه‌ها از راهبردهای عزیزی خادم است، افزود: مدیریت سازمان لیگ به عنوان تشکیلات مستقل و در قالب قانون تجارت به صورت چابک و با مشارکت و نظارت کلیه باشگاه‌های ذی‌نفع جزو این برنامه‌ است. عزیزی خادم به من ابلاغ کرد که سازمان لیگ باید با مشارکت خود باشگاه‌ها و توسط آن‌ها اداره شود چون سهام این سازمان متعلق به باشگاه‌ها است و تمام درآمدزایی آن هم به خود باشگاه‌ها تعلق دارد. اگر چه بخشی از این درآمدها به هیأت‌های استانی و فدراسیون فوتبال اختصاص دارد. در این پروسه برنامه‌هایی داریم و قطعاً باشگاه‌ها در امور مدیریتی سازمان لیگ مشارکت فعال‌تری خواهند داشت.

قنبرزاده درباره برنامه این فدراسیون برای تحقق حق پخش تلویزیونی رقابت‌های فوتبال اظهار کرد: در برنامه بودجه ۱۴۰۰ مجلس شورای اسلامی ۷۰ درصد درآمد حاصل از حق پخش را برای صداوسیما در نظر گرفته و این امر قانون شده است. هم‌چنین ۳۰ درصد درآمد مربوط به کل فدراسیون‌ها است که برای سال ۱۴۰۰ مصوب شده اما واقعیت این است که این قانون عادلانه و کارشناسی نیست. باید به نمایندگان مجلس شورای اسلامی صحبت کنیم که دست کم برای سال بعد از ۱۴۰۰ تغییری در این درآمد حق پخش تلویزیونی ایجاد شود.

او درباره احتمال مدیریت تیم‌های ملی گفت: من در جایگاهی قرار ندارم برای خودم تعیین تکلیف کنم. این موضوع در اختیار رییس فدراسیون فوتبال است. در این زمینه صحبتی نشده است. تمام تیم‌های ملی زیر نظر دبیرکل فعالیت می‌کنند اما این که بخواهم مستقیم ورود کرده یا افرادی را به کار بگیرم تا در سطح کلان‌تر ورود و نظارت کنم، تاکنون مشخص نشده است. باید با رییس صحبت کرده و ببینیم طبق سیاست‌گذاری‌ها به چه شکل کار بهتر دنبال خواهد شد.

سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال در واکنش به اجرای قانون ممنوعیت جذب بازیکنان و مربیان خارجی در ایران تاکید کرد: اکنون فوتبال حرفه‌ای شده و ما نمی‌توانیم فراتر از قوانین بین‌المللی گام برداریم اما برخی مواقع شرایط خاصی حاکم می‌شود. به طور مثال شاید پشت دری آتش سوزی شکل گرفته باشد که ما در این صورت برای جلوگیری از خسارت، از در زدن و کسب اجازه خودداری می‌کنیم و آن را هل می‌دهیم.

وی افزود: این نظر شخصی من است که نباید تر و خشک را با هم سوزاند. اگر یک باشگاه پرونده‌های متعددی دارد طبق قانون تجارت ابتدا باید بدهی خود را بدهد و سپس قرارداد جدید منعقد کند. این فرمول پیچیده نیست اما باشگاه‌هایی که بدهی و پرونده‌ای در فیفا ندارند و محکوم هم نشده‌اند، نباید جور باشگاه‌های بدهکار و تیم‌هایی را که در فیفا شرایط بدی دارند را بکشند. در نهایت هیات رییسه سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال درباره قانون منع جذب بازیکن و مربی خارجی تصمیم می‌گیرند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.