گره کور در بازار دلار
11 اردیبهشت 1400 - 13:07
شناسه : 18394
7
سرنوشت قیمت دلار به مذاکرات هسته ای گره خورده است. روند بازار در ۲ روز انتهایی هفته گذشته نیز به خوبی نشان می دهد که گره کور بازار دلار، مذاکرات هسته ای است.
منبع : اقتصادنیوز
پ
پ

زمانی که اخبار مذاکرات مثبت تر شد، روند نزولی قیمت دلار و سایر ارزها در بازار ارز شتاب بیشتری گرفت. این شتاب به اندازه ای بود که بعدازظهر روز جمعه حتی قیمت دلار در معاملات پشت خطی روی محدوده ۲۳ هزار و ۲۰۰ تومانی قرار گرفت، رقمی که حدود ۵۰۰ تومان با روز چهارشنبه فاصله داشت.

با این حال، یک اتفاق حرکت دلار را تا حدی تغییر داد. بخشی از معامله گران جمعه شب اظهارات مشاور امنیت ملی آمریکا را برجسته کردند که در بخشی از صحبت های خود عنوان کرده بود،‌« معلوم نیست مذاکرات وین به نتیجه برسد و هنوز زود است که راجع به موفقیت آمیز بودن آن صحبت کرد». همین اظهارنظر، تردیدها در مورد روند نزولی بازار ارز را بیشتر کرد و موجب شد که قیمت دلار در معاملات پشت خطی به سطح ۲۳ هزار و ۵۰۰ تومانی برگردد.

دلار پشت خطی

حمایت بعدی در بازار دلار

به گفته تحلیل گران فنی تا زمانی که دلار زیر محدوده ۲۳ هزار و ۸۰۰ تومانی است، روند بازار را باید نزولی در نظر گرفت. آن ها اعتقاد دارند،‌ نقطه ۲۳ هزار و ۵۰۰ تومان، حمایت چندان محکمی نیست، ولی معامله گران کار دشواری برای شکست سد ۲۲ هزار و ۹۰۰ تومانی دارند. در کنار این، شماری از فعالان عنوان می کنند برای بازار ارز داخلی نقطه ۶هزار و ۵۰۰ تومانی حواله درهم نیز اهمیت زیادی دارد. از نگاه آن ها، حضور درهم زیر این سطح، تمایلات کاهشی را در بازار ارز بیشتر می کند.

افت قیمت دلار در هفته گذشته موجب شده است که قیمت دلار در بازارهای مختلف به هم نزدیک شوند. قیمت دلار سنا، نیما و بازار آزاد فاصله اندکی از هم پیدا کرده اند و در صورتی که این روند ادامه پیدا کند، خریداران آربیتراژی نیز از گردونه بازار خارج خواهند شد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.