عملکرد استقلال در نقل‌ و انتقالات گذشته/ تضمینی برای ماندن در تیم نیست!
23 شهریور 1399 - 12:02
شناسه : 1865
6
حدود ۸۰ درصد از بازیکنان ورودی به استقلال در لیگ هفدهم و هجدهم، به دلایل مختلفی از جمله عملکرد ضعیف یا عدم اعتقاد سرمربی به بازیکن، از این تیم جدا شده‌اند که زنگ خطر را برای آبی‌پوشان به صدا در آورده است.
پ
پ

به گزارش ایسنا، استقلال نقل و انتقالات فصل جدید خود را با چند روز تاخیر آغاز کرد اما بعد از وقفه ای کوتاه، سراسیمه قرارداد چند بازیکن را نهایی کرد و مدیران باشگاه قول داده اند طی روزهای آینده دو بازیکن دیگر را هم جذب کنند تا از تمام سهمیه لیگ برتری خود استفاده لازم را برده باشند.

در عوض آبی پوشان تاکنون هیچ بازیکنی را از دست نداده‌اند و در این بین فقط قرارداد علی کریمی و محمد دانشگر تمام شده که اگر تمدید نشود، از جمع بازیکنان این تیم جدا خواهند شد که ظاهرا اخبار خوبی درباره ماندن آن‌ها به گوش می‌رسد.

این احتمال هم وجود دارد که بعد از اتمام لیگ قهرمانان آسیا، سرمربی بعدی استقلال با توجه به روند نقل‌وانتقالات، عذر چند بازیکن را بخواهد یا چند بازیکن هم در پی نمایش ضعیف در فصل گذشته و نیمکت‌نشینی، برای فسخ قرارداد رایزنی کنند.

 

* نگرانی از نقل‌وانتقالات استقلال بدون حضور سرمربی

 

تعدادی از هواداران و کارشناسان به برخی از خریدهای استقلال و جذب بازیکنان جدید بدون وجود سرمربی ایرادتی را وارد می‌دانند و معتقدند که ممکن است در ماه‌های آینده و با حضور سرمربی جدید هم تیم و هم بازیکن دچار ضرر شوند. چه بسا بازیکن هر چقدر هم توانمند باشد، در تفکرات سرمربی تیم جایی نداشته باشد یا به طور کلی از نظر فنی نتواند با سایر بازیکنان استقلال رقابت کند.

به این موضوع، افزایش بی‌رویه قیمت بازیکنان در فصل جاری را اضافه کنید که در صورت نیمکت‌نشینی یک هزینه گزاف روی دست باشگاه است و می‌تواند در آینده استقلال را با بحران مالی مواجه کند.

از این دست اتفاقات در سال‌های گذشته در استقلال رخ داده که بازیکنان بدون کارشناسی فنی و نیاز واقعی جذب شدند اما بعد از نیم فصل یا یک فصل حضور راه خروج از تیم را انتخاب کردند. همچنین بازیکنانی هم حضور داشتند که با وجود کیفیت فنی خود در تیمع به علت کوتاهی مدیریت وقت، اقدام به جدایی از استقلال کرده‌اند.

در همین زمینه، به بررسی کارنامه استقلال در نقل و انتقالات پرداختیم و بازیکن ورودی این تیم را از قصل ۹۶ تا ۹۸ (سه فصل) بررسی کردیم که چه تعداد بازیکنان اضافه شده به این تیم بعد از یک یا دو فصل جدا شده‌اند. البته در این بررسی نمی‌توان امسال را در بخش خروجی‌ها مقایسه کرد چرا که هنوز به علت لیگ قهرمانان آسیا، هیچ بازیکنی از این تیم جدا نشده است.

 

* جدایی ۲۳ بازیکن جدید استقلال در طی دو فصل!

 

طبق آمار استقلال از سه سال گذشته تاکنون ۴۱ بازیکن جدید را به خدمت گرفته است که معادل ۱۴ بازیکن برای هر فصل از مسابقات است که عدد بسیار بزرگی در فوتبال حرفه‌ای به شمار می‌رود. به خصوص اینکه این حجم از ورود بازیکن به معنی تغییرات کلی در هر فصل است.

از تعداد ۴۱ بازیکنی که جذب شده اند، ۲۳ بازیکن استقلال به دلایل مختلف از این تیم جدا شده‌اند که این عدد حاصل دو فصل از نقل و انتقالات استقلال است و هنوز به علت لیگ قهرمانان آسیا، هیچ بازیکنی از بازیکنان جدید فصل جاری از این تیم جدا نشده است.

 

در واقع از میان ۲۹ بازیکنی که در لیگ هفدهم و هجدهم به استقلال ملحق شدند، ۲۳ بازیکن جدا شدند و فقط ۶ بازیکن در این تیم باقی مانده اند که برخی از این بازیکنان هم زیر سهمیه ۲۳ سال هستند و تاکنون بیشتر از یک یا دو بازی انجام نداده‌اند. البته برخی بازیکنان هم به علت کیفیت بالا از طریق باشگاه یا به طور شخصی از این تیم جدا و راهی فوتبال اروپا شده‌اند که حاکی از نبود ثبات در کادر بازیکنان تیم است.

این اعداد نشان می‌دهد که استقلال حداقل در فصل ۹۶ و ۹۷ در نقل و انتقالات وضعیت خوبی نداشته و قریب به اتفاق خریدهایش ناکارآمد بودند. در همین فصل هم تاکنون میلاد باقری از این تیم جدا شده و احتمال می‌رود بازیکنانی مانند دشتی هم راه خروج از باشگاه را انتخاب کنند.

با این روند، طبیعی است که نگرانی‌هایی بابت خریدهای استقلال در فصل جاری وجود داشته باشد؛ بازیکنانی که سابقه ملی چندان بالایی ندارند و به جز دو مورد، مابقی در تیم‌های پایین جدولی به میدان رفته‌اند و زیر نظر سرمربی استقلال به این تیم ملحق نشده‌اند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.