مردمی بودن دولت، علت ماندگاری شهیدان رجایی و باهنر است
08 شهریور 1400 - 10:35
شناسه : 21668
8
وزیر ارشاد: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مهم‌ترین وجهه و علت ماندگاری تاریخی شهید رجایی و باهنر در مردمی بودن آن‌ها است.
منبع : فارس
پ
پ

محمدمهدی اسماعیلی صبح امروز در مراسم گرامیداشت شهیدان رجایی و با هنر در گلستان شهدای اصفهان اظهار داشت: اصفهان کانون شهادت و جهاد است، در روز ۲۵ آبان که به نام روز حماسه و ایثار مردم اصفهان نام‌گذاری شد امام راحل فرمودند در کجای دنیا شهری مثل اصفهان پیدا می‌شود که حدود ۳۰۰ نفر را تشیع کنند و در همان روز جمعیت عظیمی به جبهه اعزام شوند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: رهبر انقلاب در خصوص این واقعه ارزشمند فرمودند در عملیات محرم بیش از هزار نفر شهید شدند و در آن روز تنها ۳۰۰ نفر از آن‌ها تشیع شدند، امروز هم بچه‌های انقلابی و جهادی در سنگرهای دفاع از انقلاب به صورت‌های مختلف حضور دارند، در سال‌های اخیر جوانان و مردم اصفهان در کنار سایر گروه‌های جهادی نقش مهمی آفریدند.

وی افزود: فرهنگ اصیل دینی و اسلامی ما در اصفهان متبلور شده است، فرهنگ غنی شیعی در این شهر ظهور پیدا کرده است، در میدان امام اصفهان تمام جلوه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی وجود دارد و عنوان پایتخت فرهنگ و تمدن اسلامی به دقت انتخاب شده است.

اسماعیلی تصریح کرد: امروز در یادبود شهدای بزرگ دولت یادآور می‌شویم مهم‌ترین وجهه و علت ماندگاری تاریخی شهید رجایی و باهنر در مردمی بودن آن‌ها است، این دو بزرگوار با درد مردم زیستند و شهید شدند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه پس از ۴۰ سال دولت مردمی بر سر کار آمده است، گفت: در دیداری که رئیس جمهور با رهبرمعظم انقلاب داشتند ایشان تأکید کردند دولت مردمی باید در رویکردها و حرکت‌ها و عمل بروز پیدا کند.

وی ادامه داد: رئیس جمهور فساد ستیزی را ممیز روشن خود دانسته است، علی‌رغم همه مشکلات و از بین رفتن بخش عمده منابع کشور به واسطه بی‌تدبیری‌ها مردم در انتخابات ۲۸ خرداد تلاش کردند رویکرد مردمی را در دولت حاکم کنند.

اسماعیلی بیان داشت: دولت سیزدهم مفتخر است که رویکرد خود را از مشی شهیدان باهنر و رجایی انتخاب کند، مردم بدانند چتر انقلاب باز است همه گروه‌ها و جریان‌ها زیر این چتر قرار می‌گیرند، ما معتقدیم بدون ایجاد دوقطبی‌های کاذب و قشربندی باید خدمت‌گزاری برای آحاد مردم صورت گیرد، در این شرایط که دشمن سعی می‌کند مردم را از اصلاح وضع موجود ناامید کند باید تمامیت مردم و دولت کنار هم بایستند و از این وضعیت به خوبی گذر کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان گفت: باید هنر را از انحصار دربیاوریم، تاریخ غنی ۷ هزار ساله پشت این کشور است و تلاش این دولت توجه به بخش‌های مردمی و دوری از انحصار طلبی است، چتر دولت مردمی به اندازه تمامی اقشار هنری باز است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.