ترکیب هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها تغییر پیدا کرد
30 شهریور 1399 - 18:53
شناسه : 2188
8
سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور از تغییر در ترکیب اعضای هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها خبر داد.
پ
پ

علی حدادی سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها مجلس در گفت‌‌وگو با فارس، در تشریح جزئیات نشست عصر امروز (یکشنبه ۳۰ شهریور) این کمیسیون اظهار داشت: در این جلسه طرح اصلاح قانون انتخابات شوراها در دستور کار قرار داشت و  بر همین اساس ترکیب هیات مرکزی نظارت بر انتخابات تغییر کرد.

وی افزود:‌ براساس قانون قبلی ۵ نفر از نمایندگان مجلس با رای صحن علنی برای عضویت در هیات مرکزی نظارت بر انتخابات تعیین می‌شدند؛ سه نفر از این افراد از کمیسیون شوراها و ۲ نفر از کمیسیون اصل نود با معرفی به صحن و کسب رای نمایندگان به عنوان هیات مرکزی نظارت بر انتخابات تعیین می‌شدند اما با مصوبه امروز این کمیسیون این روش تغییر پیدا کرد.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها مجلس تصریح کرد: بر اساس مصوبه امروز کمیسیون، ترکیب هیات مرکزی نظارت بر انتخابات تغییر کرد و ۷ نفر عضو هیات مرکزی نظارت بر انتخابات خواهند بود.

وی در توضیح بیشتر اظهار داشت: ۲ نفر از کمیسیون شوراها و ۲ نفر از کمیسیون اصل نود و یک نفر از قوه قضاییه با معرفی رئیس این قوه به صحن علنی مجلس معرفی می‌شوند و پس از انتخاب این ۵ نفر با رای نمایندگان، خود این افراد ۲ نفر حقوقدان را انتخاب و به صحن مجلس معرفی می‌کنند و در نهایت با رای صحن مجلس هیات ۷ نفره مرکزی نظارت بر انتخابات تشکیل خواهد شد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.