افزایش سن بازنشستگی منتفی شد
02 بهمن 1400 - 13:02
شناسه : 26802
2
سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ از مخالفت این کمیسیون با افزایش سن بازنشستگی خبر داد.
منبع : باشگاه خبرنگاران
پ
پ

رحیم زارع گفت کمیسیون تلفیق با افزایش سن بازنشستگی در لایحه بودجه ۱۴۰۱ موافقت نکرد؛ همچنین محاسبه حقوق بازنشستگی در تمام صندوق ها بر اساس حقوق ۳ سال آخر خواهد بود.

زارع خبر داد کمیسیون تلفیق به دولت اجازه داد که مجوز لازم به صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشکری داده شود تا آن‌ها از محل واگذاری نفت و میعانات نفتی با نامه مکتوب این صندوق‌ها و بر اساس قیمت روز صادراتی این محموله‌ها واگذار شود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ همچنین گفت دولت مکلف شد که ۲۱۹ هزار میلیارد تومان مستقیماً برای حمایت صندوق بازنشستگی حمایت کند و ۹۰ هزار میلیارد تومان هم دولت از محل واگذاری شرکت‌های بورسی و غیر بورسی از این صندوق حمایت کند.

زارع به موضوع خرید خدمت سربازی هم اشاره کرد و خبر داد دولت برنامه‌ای درباره خرید سربازی ارائه نداده بود. خرید خدمت سربازی مشمولان خارج از کشور پیشنهاد یکی از نمایندگان بود که در کمیسیون تلفیق بیش از دو سوم رأی موافق داشت.

پیشنهاد خرید سربازی مشمولان داخلی به علت هزینه بالا، در کمیسیون تلفیق رأی نیاورد. زارع علت رای نیاوردن این طرح را اینگونه شرح داد که از آنجا که نظر نیروهای مسلح در این مورد گرفته نشده، تأکید شده این مصوبه با رعایت اصل ۱۱۰ قانون اساسی باشد. این مصوبه نهایی نیست و باید در صحن علنی و شورای نگهبان بررسی شود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.