نحوه ترمیم معدل پشت کنکوری‌ها
25 تیر 1401 - 9:31
شناسه : 34959
5
رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش درباره نحوه و شرایط ترمیم معدل داوطلبان کنکور توضیحاتی ارائه کرد.
منبع : ایسنا
پ
پ

محسن زارعی در این باره اظهار کرد: بر اساس مصوبه شورای عالی آموزش‌وپرورش، دانش‌آموزان می‌توانند یک مرتبه درخواست ترمیم نمره امتحانات نهایی داشته باشند.

وی افزود: متقاضیان درخواست خود را به منطقه ارائه می‌کنند و پس از تایید کمیسیون خاص منطقه، می‌توانند برای ترمیم اقدام و در ایام برگزاری امتحانات، خرداد، شهریور یا دی ماه و همزمان با سایر دانش‌آموزان در امتحانات شرکت کنند.

زارعی با اشاره به تغییرات کنکوری در صورت ابلاغ مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، گفت که این مصوبه کماکان اجرا می‌شود، اما این شرایط مربوط به قبل از ابلاغ و اجرای قطعی مصوبه کنکوری مذکور است و ممکن است نیاز به بازنگری داشته باشد که در صورت لزوم آن را انجام خواهیم داد.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور نیز اول تیرماه سال جاری درباره ترمیم نمرات داوطلبان کنکور گفته بود اینکه فرد نیاز دارد ترمیم نمره داشته باشد، یکی از مسائلی است که در این زمینه مطرح است. درخصوص ترمیم معدل برای پشت کنکوری‌ها باید تاکید کرد که اگر مصوبه ابلاغ شد بلافاصله شورای سنجش و پذیرش تشکیل جلسه می دهد و سیاست‌های کنکور ۱۴۰۲ را تعیین می‌کند.

این در حالی است که سازمان سنجش آموزش کشور دو روز گذشته و در روز ۲۲ تیرماه با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ بر مبنای قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور مصوب سال ۱۳۹۲ مجلس شورای اسلامی، همانند آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ برگزار می‌شود و در صورت ابلاغ هرگونه قانون یا مصوبه جدید، تغییرات برای آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ و به بعد اعمال خواهد شد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.