تداوم اغتشاشات در اردن و هشدار سفارت آمریکا به اتباع خود
27 آذر 1401 - 14:14
شناسه : 43224
0
اغتشاشات و درگیری‌ها در اردن پس از افزایش قیمت سوخت در این کشور همچنان ادامه دارد.
منبع : فارس
پ
پ

پس از کشته شدن یک سرهنگ اردنی و زخمی شدن تعدادی از نیروهای امنیتی این کشور و آسیب به اموال عمومی در این کشور، رسانه‌ها خبر دادند که تنش همچنان اردن ادامه دارد.

بنابر گزارش، امروز (یکشنبه) روزنامه «العربی الجدید»، نیروهای امنیتی اردن، شامگاه شنبه، با استفاده از گازهای اشک‌آور مانع تظاهرات عده‌ای از اهالی محله «الطفایله» در مرکز امان -پایتخت اردن- شده‌اند و اجازه رسیدن این افراد به منطقه «وسط البلد» را نداده‌اند.

استان‌های «الکرک»، «اربد» و «الزرقاء» دیشب شاهد تنش بوده‌اند. سازمان امنیت کل اردن در بیانیه‌ای دیشب اعلام کرد که نیروهای امنیتی این کشور به منظور حفظ امنیت، محافظت از شهروندان و امن‌سازی جاده‌ها در استان‌های این کشور مستقر شده‌اند و با افرادی که قصد تعرض به اموال عمومی و خصوصی را داشته باشند، طبق قانون برخورد خواهند کرد.

در پی تشدید حوادث امنیتی در اردن، سفارت آمریکا در امان نیز در بیانیه‌ای از اتباع خود در این کشور خواست که از سفرهای بین شهری و روستایی، شب‌هنگام، در این کشور خودداری کنند.

کشور اردن از هفته گذشته تاکنون شاهد اعتراضات و اعتصابات گسترده‌ برای حل بحران اقتصادی این کشور است. یکی از مهم‌ترین اعتصاب‌های چند روز اخیر، اعتصاب رانندگان و بخش حمل و نقل عمومی به دلیل افزایش قیمت سوخت بود.

در پی افزایش اعتراضات به سوخت در جنوب اردن، سازمان امنیت کل این کشور از کشته شدن یک افسر ارشد اردنی خبر داده بود. این افسر پلیس در جریان مدیریت تظاهرات در منطقه الحسینیه در استان جنوبی «معان» بر اثر اصابت گلوله جنگی به ناحیه سر کشته شد.

سازمان امنیت کل اردن در گزارش خود اعلام کرده بود که علاوه بر این افسر پلیس، برخی افراد دیگر نیز در جریان آنچه مقامات اردنی «خرابکاری قانون‌گریز» خواندند، مجروح شده‌اند.

«عبدالله دوم» پادشاه اردن روز جمعه هشدار داده بود: «با هرکسی که علیه دولت اسلحه به دست بگیرد و به اموال عمومی دست درازی کند، با قاطعیت برخورد خواهد شد». پادشاه اردن همچنین تأکید کرد: «ما توهین و حمله به نیروهای امنیتی خود را که مراقب امنیت میهن و شهروندان هستند، نمی‌پذیریم.»

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.