دی‌ولت: جنگ اوکراین، آلمان را به قطر وابسته می‌کند
04 دی 1401 - 8:52
شناسه : 43606
2
روزنامه دی ولت گزارش داد، آلمان ممکن است در تلاش برای رد منابع انرژی روسیه بابت جنگ اوکراین، به برخی کشورها از جمله قطر وابسته شود.
منبع : ایسنا
پ
پ

در گزارش روزنامه آلمانی دی ولت آمده است: آلمان به دنبال شرکای جدیدی در سراسر جهان است تا از وابستگی به گاز و نفت روسیه خلاص شود. با این حال، منابع انرژی در همه قاره‌ها به عنوان ابزار فشار سیاسی استفاده می‌شود.

در این مقاله آمده است که بحران انرژی فرصت‌های جدیدی را برای کشورهای خلیج فارس به منظور اعمال نفوذ فراهم کرده است. این کشورها و به ویژه عربستان سعودی، یکی از بزرگترین تامین‌کنندگان نفت جهان هستند، در حالی که قطر بزرگترین صادرکننده گاز طبیعی مایع به شمار می‌رود. به همین دلیل است که سیاستمداران اروپایی برای بستن قراردادهای جدید و کاهش وابستگی به روسیه، سفرهای زیادی به منطقه خلیج فارس انجام داده‌اند.

با این حال طبق گزارش روزنامه دی‌ ولت، اروپایی‌ها یک موقعیت چالش‌برانگیز را تغییر دادند تا وارد یک موقعیت جدید و احتمالاً حتی پیچیده‌تر شوند. به ویژه، این موضوع در جریان رسوایی فساد در پارلمان اروپا ظاهر شد. به نظر می‌رسد که دسترسی قطر به مجتمع پارلمان اروپا تا پایان تحقیقات به حالت تعلیق درآید. در پاسخ به آن، نمایندگان قطر گفته‌اند که چنین اقدامی ممکن است بر روابط این کشور با اتحادیه اروپا تأثیر منفی بگذارد و پیامدهایی برای امنیت انرژی جهان داشته باشد.

در همین حال شرکت‌های آلمانی به تازگی قراردادهایی با قطر امضا کرده‌اند که برای تامین دو میلیون تُن گاز ال‌ان‌جی (گاز طبیعی مایع) است که تقریباً معادل ۳ درصد انرژی مورد نیاز آلمان را فراهم می‌کند. این روزنامه می‌نویسد: این مساله باید مهم تلقی شود که دولت آلمان با صدراعظمی اولاف شولتس باید قبل از اظهارنظر یا تصمیم‌گیری‌ای که ممکن است “شیوخ” را عصبانی کند، دو بار فکر کند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.