اسماعیلی: فیلم‌‌های جشنواره فیلم فجر از سطح کیفی بسیار خوبی برخوردارند
05 دی 1401 - 16:25
شناسه : 43708
2
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه هیچ منعی برای فعالیت و کار هنرمندان وجود ندارد، گفت: فیلم‌‌های بنیاد سینمایی فارابی در جشنواره فیلم فجر از سطح کیفی بسیار خوبی برخوردارند.
منبع : تسنیم
پ
پ

اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه سوگواره یاس فاطمی(ع) به سؤالات خبرنگاران پاسخ داد.

اسماعیلی در پاسخ به سؤال خبرنگار تسنیم درباره فیلم‌های بنیاد سینمایی فارابی در جشنواره فیلم فجر، گفت: تعداد فیلم‌هایی که توسط فارابی برای حضور در جشنواره فیلم فجر ساخته شده است، بسیار زیاد است و همه آنها در جشنواره حضور خواهند داشت.

وی درباره سطح کیفی فیلم‌ها گفت: درباره کیفیت فیلم‌ها باید بگویم که به‌نظر من آنها در سطح بسیار خوبی قرار دارند، اما این مردم هستند که باید فیلم‌ها را ببینند و درباره کیفیت آن قضاوت کنند.

اسماعیلی درباره فعالیت‌های وزارت تحت امرش در خصوص فعالیت‌ با موضوع شهید سلیمانی گفت: خداوند این توفیق را به ما عطا کرده است که همه بخش‌های وزارت با موضوع شهید سلیمانی در حال کار و فعالیتند. ان‌شاءالله امسال برنامه‌‌های مهم‌تری را برای بزرگداشت این شهید والامقام خواهیم داشت.

او درباره فعالیت هنرمندانی که تحت تأثیر ناآرامی‌های اخیر قرار گرفتند گفت: بنده گفته بودم که هنرمندان هیچ نگرانی درباره ادامه فعالیت‌های عادی هنری خود نداشته باشند، ما همه تمهیدات را برای فعالیت‌های هنری و فرهنگی آماده کرده‌ایم. در این سه ماه گذشته علی‌رغم همه مشکلاتی که در برخی مناطق به‌وجود آمده بود، همه فعالیت‌های فرهنگی ادامه داشت مانند موسیقی اقوام که با حضور هنرمندان موسیقی نواحی به‌خوبی برگزار شد، چیزی از قلم نیفتاده است تا امروز، عده‌ای که فکر می‌کنند مشکلاتی بر سر راهشان است، بدانند که منعی برای آنان وجود ندارد و برنامه‌های مرتبط با آنان نیز در جریان است. بعد از ایام شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها نیز برنامه‌های فرهنگی و هنری از سر گرفته خواهد شد.

اسماعیلی درباره لغو برنامه‌های کنسرت و اعتراض هنرمندانی که می‌گویند او از آنان حمایت نکرده است گفت: در چهار ماه ابتدایی سال برنامه‌های فراوانی در حوزه فرهنگ و هنر اجرا شده است، یک مورد تنها لغو در یک شهر اتفاقی افتاد که آن هم تصمیمش با شورای تأمین استان بوده است، برای همین در حوزه‌های موسیقی و تئاتر بیشترین حمایت را داشتیم. دولت و وزارت کشور و دستگاه‌های نظارتی با قوت پای فعالیت‌های فرهنگی و هنری ایستاده‌اند. در همه مجامع خدمت هنرمندان عرض کرده‌ام که رویه فعالیت‌های هنری در چارچوب قانونی را ادامه خواهیم داد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.