گسترش حضور ارتش عراق در شمال کشور برای تعقیب بقایای داعش
06 دی 1401 - 17:22
شناسه : 43761
2
برخی مسؤولان نظامی عراق امروز (سه‌شنبه) از گسترش دامنه استقرار یگان‌های ارتش عراق در مناطق بیابانی و کوهستانی شمال و غرب این کشور برای تعقیب بقایای داعش که در حملات تروریستی چند هفته اخیر در استان‌های کرکوک و صلاح‌الدین دست داشتند، خبر دادند.
منبع : ایسنا
پ
پ

برخی مسؤولان نظامی عراق در بغداد امروز (سه‌شنبه) اعلام کردند که همزمان با تغییرات جدید ریاست ستاد کل ارتش این کشور شامل جابه‌جایی افسران و فرماندهان تیپ‌ها و جایگزینی برخی دیگر از آنها به دلیل اهمال‌کاری به ویژه پس از حمله تروریستی اخیر نینوا که چند سرباز عراقی در شهرک مخمور جان خود را از دست دادند و گروه‌ تروریستی داعش مسوولیت آن را بر عهده گرفت، یگان‌های ارتش عراق برای تعقیب بقایای داعش که در حملات تروریستی چند هفته اخیر در استان‌های کرکوک و صلاح‌الدین دست داشتند، ارتش دامنه استقرار نیروهای خود در مناطق بیابانی و کوهستانی شمال و غرب این کشور را گسترش داد.

یک نظامی عراقی در بغداد به العربی الجدید گفت: طرح جدید پر کردن خلأهای امنیتی در مناطق بیابانی و کوهستانی در شمال و شمال شرق عراق شامل استان‌های کرکوک، دیالی و صلاح‌الدین با استقرار یگان‌های نظامی و ایجاد پایگاه‌های جدید در منطقه با هدف محدود کردن تحرکات داعشی‌ها آغاز شد.

به گفته این منبع، طرح یاد شده شامل پاسخ‌گویی سریع جنگنده‌های ارتش به درخواست نیروی نظامی برای حمایت و نیز فعال‌سازی بخش اطلاعاتی در این مناطق است.

یک افسر عراقی دیگر در فرماندهی نیروی زمینی این کشور به العربی الجدید گفت: یگان‌های ارتش عملیات‌های پیش‌دستانه‌ای را در مناطق ناامن آغاز خواهند کرد.

تحسین الخفاجی، سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق نیز اظهار کرد: تعداد داعشی‌ها کم شده و بیشترشان عراقی بوده و از خلأ امنیتی موجود میان پایگاه‌های نیروهای پیشمرگ و ارتش عراق برای تحرکات و فعالیت‌های خود استفاده می‌کنند، ما بیش از ۲۰۰ تروریست را که بیشترشان از فرماندهان داعشی بودند، در حملاتی هوایی در سال ۲۰۲۲ به هلاکت رساندیم.

مرکز اطلاعات نظامی عراق یکشنبه در بیانیه‌ای از بازداشت هشت تروریست در استان‌های بصره، میسان، الانبار و نینوا خبر داد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.