گانتس ادامه هماهنگی‌های امنیتی را از عباس خواستار شد
08 دی 1401 - 10:17
شناسه : 43850
3
وزیر جنگ رژیم صهیونیستی تنها چند ساعت مانده به پایان دوره مسؤولیت خود در این وزارتخانه، در تماسی تلفنی با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، ادامه هماهنگی‌های امنیتی را از او خواستار شد.
منبع : ایسنا
پ
پ

به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از بیانیه دفتر بنی گانتس، وزیر جنگ این رژیم اعلام کرد که گانتس شامگاه چهارشنبه تنها چند ساعت مانده به پایان دوره مسؤولیت خود در این وزارتخانه تماس تلفنی با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین داشت.

طبق این بیانیه، گانتس در گفتگو با عباس ادامه هماهنگی‌های امنیتی میان دو طرف را خواستار شد و درباره تلاش‌های فلسطین علیه اسرائیل در سازمان ملل هشدار داد.

بر اساس بیانیه یاد شده، گانتس در این تماس تلفنی ضمن تاکید بر اهمیت ارتباط توسعه یافته میان دستگاه امنیتی اسرائیل، سطح سیاسی و تشکیلات خودگردان فلسطین، مدعی شد، باز نگه داشتن کانال ارتباطی و ادامه هماهنگی‌های امنیتی و غیرنظامی که به حفظ امنیت فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها کمک کرده و رفاه اقتصادی و مدنی را فراهم می‌کند، بسیار با اهمیت است.

او در ادامه نیز با اشاره به نگرانی‌های امنیتی اسرائیل در رابطه با قصد تشکیلات خودگردان برای در پیش گرفتن اقداماتی علیه اسرائیل در سازمان ملل و دیوان بین‌المللی دادگستری در لاهه، در گفتگو با عباس مدعی شد: اقدامات بین‌المللی علیه اسرائیل همانند آنهایی که تشکیلات خودگردان تلاش می‌کند در سازمان ملل پیش ببرد، در نهایت به زیان مردم فلسطین خواهد بود و از همه مهمتر پیشبرد روندی سیاسی میان دو طرف را در آینده دشوار خواهد کرد.

به گفته حسین الشیخ، دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین، عباس نیز در این گفتگوی تلفنی بر اهمیت توقف تمامی حملات و یورش‌های نیروهای اشغالگر و شهرک‌نشین‌ها تاکید کرد.

طبق اظهارات الشیخ، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در ادامه گفتگوی خود با گانتس نیز بر اهمیت ایجاد یک روند سیاسی که در چارچوب قوانین بین‌المللی به اشغالگری پایان دهد، تاکید کرد.

گانتس پس از آنکه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر مکلف رژیم صهیونیستی ترکیب کابینه خود را اعلام کرد، با عباس تماس گرفت.

عصر چهارشنبه یواو گالنت به عنوان وزیر جنگ کابینه آتی نتانیاهو معرفی شد.

پیش‌بینی می‌شود صبح امروز (پنج‌شنبه) کنست به کابینه نتانیاهو رای اعتماد دهد و در ادامه نیز او سوگند یاد کرده و کابینه خود را تشکیل دهد.

مذاکرات صلح میان دو طرف فلسطینی و اسرائیلی از آوریل ۲۰۱۴ به دلیل مخالفت رژیم صهیونیستی با توقف شهرک‌سازی‌ها در اراضی فلسطینی‌ها و مخالفت با راه‌حل دو کشوری متوقف شد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.