حمایت ناتو از حملات اوکراین به اهدافی در خاک روسیه
09 دی 1401 - 10:48
شناسه : 43895
1
دبیرکل ناتو با ادعای اینکه حملات اخیر اوکراین به خاک روسیه قانونی است، گفت راهکار صلح در صورتی می‌تواند وجود داشته باشد که حاکمیت اوکراین را تضمین کند.
منبع : فارس
پ
پ

علی‌رغم ادعاهای مقامات غربی مبنی بر سیاست اجتناب سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) از تقابل مستقیم با مسکو در جنگ با کی‌یف، ناتو اما از حملات اوکراین به خاک روسیه حمایت کرد.

«ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو امروز (جمعه) گفت: «حملات اخیر اوکراین به اهداف نظامی در روسیه کاملاً مشروع است».

به نوشته خبرگزاری آلمان، استولتنبرگ با بیان اینکه حمایت نظامی از اوکراین سریعترین راه برای صلح است، اظهار داشت: «راهکار مسالمت آمیز از طریق مذاکره به شرطی می‌تواند وجود داشته باشد که حاکمیت اوکراین را تضمین کند».

پیش از این، «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه با بیان اینکه افسران ناتو در منطقه جنگی اوکراین هستند، گفته بود بیش از ۲۵ کشور ۹۷ میلیارد دلار برای تامین تسلیحات به کی‌یف ارسال کرده‌اند.

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه نیز ضمن اشاره به استفاده‌شدن پتانسیل و توانایی نظامی کشورهای ناتو علیه مسکو، تاکید کرده بود: «همه اطلاعات درباره نیروهای ناتو و تجهیزات مورد استفاده آن‌ها، برای روسیه شناخته شده است».

با وجود هشدارها، رسانه‌های آمریکایی خبر دادند که واشنگتن برای اولین بار قصد دارد به اوکراینی‌ها سامانه پاتریوت بدهد. مقامات دولت بایدن به روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز گفتند بسته کمک ۱.۸ میلیارد دلاری شامل مهمات هدایت شونده برای جت‌های جنگنده و همچنین سلاح‌های دیگر خواهد بود اما مهم‌تر از همه، آمریکا در پاسخ به درخواست فوری اوکراین برای کمک به دفاع در برابر حملات موشکی و پهپادی روسیه، برای اولین بار به اوکراین پاتریوت خواهد داد.

اخیراً «ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به قصد آمریکا برای ارسال سامانه پدافندی پاتریوت به اوکراین گفت همه تسلیحات ارائه‌ شده به اوکراین توسط غرب، یا نابود می‌شود یا مصادره.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.