بایدن بن‌بست انتخاب رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را “مایه شرمساری جهانی” خواند
15 دی 1401 - 10:30
شناسه : 44231
2
جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا به شدت از بن‌بست ادامه‌دار در مجلس نمایندگان برای انتخاب رئیس انتقاد کرد و گفت که درگیری‌های داخلی جمهوری‌خواهان بر سر انتخاب رئیس‌ مجلس مایه شرمساری جهانی است.
منبع : ایسنا
پ
پ

به نقل از هیل، این اظهارات پس از آن بیان شد که مجلس نمایندگان آمریکا پس از سه دور رای‌گیری نتوانست رئیس جدید و جانشین نانسی پلوسی را تعیین کند.

یک گروه اصلی متشکل از ۲۰ تن از مخالفان جمهوری خواه، بطور مکرر از انتخاب کوین مک کارتی، جلوگیری کردند تا نتواند کرسی ریاست مجلس را به خود اختصاص دهد، آنها حمایت خود را از جیم جردن اعلام کرده‌اند.

بایدن گفت این تاخیر “خجالت آور” است، بقیه جهان به ناکارآمدی حزبی نگاه می‌کند.

با این حال، رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه روی «انجام کارها» متمرکز است، اظهار داشت که دشمنی جمهوری‌خواهان «مشکل من نیست».

اوایل روز سه‌شنبه، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا از جمهوری‌خواهان شورشی که عمدتاً با جنبش «آمریکا را عظمت می‌بخشیم» او همسو هستند، خواست مخالفت خود را کنار بگذارند و از مک کارتی حمایت کنند.

بایدن از قانونگذاران در مجلس نمایندگان تحت رهبری جمهوری خواهان خواست تا ” خود را جمع و جور کنند” و گفت که این نزاع برای تعیین رئیس مجلس بازتاب ضعف آمریکا است.

بایدن گفت: «این نگاه خوبی نیست. این چیز خوبی نیست. اینجا ایالات متحده آمریکا است و من امیدوارم که آنها خود را جمع و جور کنند. تأخیر در انتخاب یک رئیس مجلس – دومین پست در مسیر موفقیت ریاست جمهوری – باعث می‌شود متحدان و دشمنان ما نسبت به بازیابی دموکراسی در آمریکا پس از آشفتگی پیرامون حوادث ششم ژانویه ۲۰۲۱ ژانویه – حمله به ساختمان کنگره توسط حامیان دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق – تردید کنند.

وی افزود: به نظر شما این برای بقیه جهان چگونه به نظر می رسد؟ بقیه جهان در حال نظاره است، این می تواند توانایی کنگره را به خطر بیاندازد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.