معاون بنیاد شهید: خانواده شهدای پرواز اکراین غرامت ۱۵۰ هزار دلاری می‌گیرند
19 دی 1401 - 9:42
شناسه : 44470
6
معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه تاکنون ۷۷ نفر از خانواده‌های شهدای پرواز اکراین تحت پوشش این سازمان قرار گرفته‌اند، گفت: برای هر شهید این سانحه ۱۵۰ هزار دلار غرامت در نظر گرفته شده است.
پ
پ

محمود پاکدل در گفت وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: پرداخت غرامت به خانواده شهدا به عهده راه و شهرسازی است و بنیاد شهید و استانداری نیز در این زمینه همکاری می‌کنند.

وی افزود: وجه مورد نظر آماده و همکاران وزارت راه و شهرسازی به استان های مربوط اعزام و به خانواده ها حواله غرامت را پرداخت کردند اما برخی از خانواده ها از پذیرفتن این وجه امتناع کردند، شاید یکی از دلایل نپذیرفتن وجه توسط خانواده های شهدا این باشد که هنوز نتیجه دادگاه نهایی نشده و مسائلی از خارج از کشور تحمیل می‌شود که مبلغ باید بیشتر باشد.

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: زمانی که این حادثه رخ داد در جلسه مشترک با ستاد کل نیروهای مسلح و هماهنگی با اوقاف مجوز دفن جانباختگان این پرواز در گلزار شهدا و بقاع متبرکه صادر شد، برخی از شهدا در این اماکن، برخی به درخواست خانواده هایشان در مقبره های خانوادگی و پیکر تعدادی از شهدا که خانواده های آنان در خارج از کشور ساکن بودند به خارج اعزام و در آنجا به خاک سپرده شدند.

پاکدل با بیان اینکه جانباختگان در این پرواز که از اتباع ایرانی بودند مقرر شد شهید تلقی و تحت پوشش بنیاد شهید قرار گیرند، توضیح داد: در این مدت با خانواده شهدا تماس گرفته شد اما برخی از آنها قبول نکردند تحت پوشش بنیاد شهید در بیایند و برخی هم هنوز اقدامی در این خصوص انجام نداده اند.

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: خدمات بنیاد شهید برای گروه خاصی نیست و به خانواده همه شهدا به یک میزان خدمات ارائه می شود.

پاکدل تصریح کرد: در این مدت به همراه مقامات استانی با خانواده های شهدا ۳ تا ۱۶ بار دیدار داشتیم، دیدار و تکریم با همه خانواده ها در برنامه ما است.

وی تاکید کرد: از خانواده‌های شهدای پرواز اکراین که در بنیاد شهید پرونده تشکیل نداده اند خواهش می‌کنیم برای برخورداری از خدماتی که دولت در نظر گرفته، موافقت خود را اعلام کنند تا همکاران ما برای دریافت مدارک به خانه آنها مراجعه کنند.

پاکدل با بیان اینکه هر سال مراسم بزرگداشت شهدای اکران برگزار می شود، گفت: مراسم این شهدا روز گذشته نیز در امامزاده صالح تهران برگزار شد.

در حادثه سقوط یک فروند هواپیمای مسافربری بویینگ ۷۳۷ متعلق به خطوط هوایی اوکراین که ۱۸ دیماه سال ۱۳۹۸ پس از پرواز از فرودگاه خمینی (ره) تهران سقوط کرد ۱۷۶ مسافر آن به شهادت رسیدند که ۱۴۸ نفر از آنان ایرانی، ۱۰ نفر تبعه افغانستان و ۱۸ نفر دیگر از کشورهای دیگر بودند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.