نویسنده مطرح فرانسوی: زمستان سرد اروپا با آتش بحران در کشورهای منطقه گرم نمی شود
20 دی 1401 - 15:11
شناسه : 44574
1
نویسنده معروف فرانسوی با اشاره به تناقض‌های رفتاری رئیس جمهور کشورش، ناکارآمدی و بحران اقتصادی در فرانسه گفت: زمستان سرد اروپا با آتش بحران در کشورهای منطقه گرم نمی‌شود.
منبع : فارس
پ
پ

فرانسه مدتهاست تلاش می کند، بعنوان کانون حقوق بشر و نماد آن در جامعه جهانی شناخته شود.

اما این در حالی است که این کشور، به مرکزی برای تناقض مفاهیم حقوق بشری و آزادی تبدیل شده است. مصداق‌های آن روشن و‌ بدیهی است.

  • پناه دادن به سازمان تروریستی منافقین و مخالفان مسلح ایران
  • دخالت در امور داخلی کشورها از جمله عراق، لبنان و سوریه
  • ارسال سلاح های کشتار جمعی به عربستان سعودی برای حمله به شهروندان یمنی

تمامی این رویکرد ناآرام و دخالت‌ جویانه در منطقه بجز ناکارآمدی سیاستمداران و تصمیم گیران در پاریس در حل چالشهای داخلی و بحران اقتصادی این کشور است.

تیری میسان نویسنده معروف فرانسوی که در دهه گذشته با انتشار کتاب ۱۱ سپتامبر دروغ بزرگ، نقش آمریکا در این حوادث را افشا کرد در گفتگو با نگاه نو به تناقض های رفتاری دولتمردان پاریس اشاره می کند.

وی با اشاره به حادثه روز جمعه پاریس که در آن ۳ تبعه کرد کشته شدند و نیز بحران اقتصادی این  کشور نوشت: در حالی که فرانسه با بحران شدید بویژه در ماه ژانویه دست و پنجه نرم می‌کند اما امانویل ماکرون رییس‌جمهور فرانسه سرگرم دخالت در کشورهای دیگر به ویژه عراق، ایران و لبنان است.

او با بحران شدید اقتصادی مردم فرانسه و ناکارآمدی تمام در نشست بغداد در اردن شرکت می کند و هنوز سفر خود را تمام نکرده از تلاش خود برای  برگزاری نشست دوستان لبنان خبر می دهد.

میسان می گوید ماکرون و سیاستمداران فرانسوی درک درستی از مشکلات فرانسه ندارند یا اگر هم آن را می فهمند دست‌کم به دنبال حل آن نیستند و تلاش می‌کنند با فرافکنی و دخالت در کشورهای دیگر بر روی آن سرپوش گذارند.

این نویسنده فرانسوی در ادامه افزود: فرانسه می خواهد با دخالت در این کشورها زمستان سرد  اروپا را با آتش فتنه و آشوب و بحران در منطقه گرم کند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.