تلاش سازشگران جهت زمینه سازی گفت‌وگوهای صلح میان فلسطین و رژیم صهیونیستی در قالب «اجلاس نقب»
23 دی 1401 - 11:14
شناسه : 44684
1
منابع خبری با افشای سندی اعلام کردند که طرف‌های حاضر در «اجلاس نقب» میان سازشگران و رژیم صهیونیستی درصدد فراهم کردن زمینه گفت‌وگوی صلح میان فلسطینی‌ها و رژیم اسرائیل هستند.
منبع : ایسنا
پ
پ

به نوشته روزنامه رأی الیوم، این سند نشان می‌دهد که طرف‌های شرکت کننده در اجلاس نقب بر سر امکان بهره مندی از همکاری‌های منطقه‌ای برای فراهم کردن زمینه آغاز گفت‌وگوهای صلح میان اسرائیل و فلسطین توافق کرده‌اند.

آکسیوس در این باره گزارش داد که کشورهای و طرف‌های مذکور “چارچوب همکاری منطقه‌ای برای اجلاس نقب” را در نوامبر تصویب کردند، اما مفاد توافق تا پایان اولین نشست کارگروه‌های اجلاس نقب طی دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری در ابوظبی محرمانه مانده بود.

از جمله اهداف ذکر شده در این سند، ایجاد و اجرای طرح‌هایی است که اقتصاد فلسطین را تقویت می‌کند و کیفیت زندگی فلسطینی‌ها را بهبود می بخشد.

طبق این گزارش، اعضای اجلاس نقب تاکید کرده‌اند که می‌توان از روابط میان کشورهای حاضر در اجلاس برای ایجاد روابط میان اسرائیل و فلسطین استفاده کرد. هدف از این اقدام؛ دستیابی به آنچه «راه حل مذاکره برای مناقشه اسرائیل و فلسطین» می‌خوانند و افزایش تلاش‌های لازم برای دستیابی به صلحی عادلانه، پایدار و فراگیر است.

رأی الیوم در ادامه اعلام کرد که دولت قبلی اسرائیل به ریاست یائیر لاپید اصول ذکر شده در این سند را پذیرفته بود.

نشست‌ کارگروه‌های اجلاس نقب روز دوشنبه با حضور مقامات مصر، اسرائیل، مراکش، امارات، بحرین و آمریکا به منظور آمادگی برای برگزاری اجلاس وزرای خارجه این کشورها در مراکش در ماه‌های آینده آغاز و به مدت دو روز برگزار شد.

پس از برگزاری این نشست درک شولت، مشاور وزارت امور خارجه آمریکا نسبت به ملحق شدن طرف‌ها و کشورهای دیگر و در رأس آنها فلسطین به این نشست ابراز امیدواری کرد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.