ادعای سیا: افغانستان تا دو سال دیگر شاهد تهدید داعش و بازسازی القاعده خواهد بود
24 دی 1401 - 14:11
شناسه : 44744
2
خبرگزاری جمهور افغانستان نوشت: سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) به تازگی چهار سناریوی احتمالی را برای افغاستان تحت حکومت طالبان پیش بینی کرده که شامل اقتصاد ضعیف، وخامت اوضاع حقوق بشر، بازگشت داعش و احیای القاعده است.
منبع : ایرنا
پ
پ

سازمان سیا چنین سناریوهای احتمالی را تا دو سال دیگر برای افغانستان زیر سایه طالبان پیش بینی کرده است.

این رسانه افغان گزارش داد: سیا به تازگی پیش بینی کرده که طالبان تا دو سال دیگر با گسترش کنترل خود بر افغانستان، بیش از دو دهه گذشته، باعث دوری بیش از حد مردم از حکومت، اقتصاد ضعیف و عقبگرد در آزادی های مدنی خواهد شد.

بر اساس گزارش خبرگزاری افغانستان، سناریوهای پیش بینی شده سازمان سیا درباره افغانستان شامل وخامت اوضاع حقوق بشر، ناامنی غذایی که منجر به قحطی خواهد شد، سهل انگاری طالبان، نیاز افغان ها به پول نقد و روی آوردن آنها به مهاجرت خواهد بود.

این رسانه افزود: به باور سیا دشواری در همکاری با طالبان احتمالا بازیگران منطقه ای مرتبط با افغانستان را وادار خواهد کرد تا تلاش هایشان را در این کشور محدود کنند.

سیا همچنین پیش بینی کرده که شاخه خراسان داعش به عنوان جدی ترین تهدید برای غرب، منطقه و طالبان خواهد بود و شبکه القاعده در بلندمدت نیاز به بازسازی و احیا خواهد داشت.

این گزارش افزود: سیا اعلام کرده که طالبان تا سال ۲۰۲۵ به کمک های بین المللی برای جلوگیری از بروز فاجعه انسانی در افغانستان وابسته خواهد بود و از سوی دیگر، به هر میزانی که با جهان درگیر شود منزوی تر خواهد شد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.