السودانی بر توانایی نیروهای امنیتی برای مقابله با تروریسم تاکید کرد
27 دی 1401 - 9:35
شناسه : 44870
1
نخست وزیر عراق در دیدار فرستاده رئیس جمهوری آمریکا بر توانایی نیروهای امنیتی عراق در مقابله با تروریسم و تثبیت ثبات در کشور تاکید کرد.
منبع : ایسنا
پ
پ

به نقل از خبرگزاری رسمی عراق (واع)، محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق امروز میزبان برت مک گورک، هماهنگ کننده کاخ سفید در امور خاورمیانه و شمال آفریقا و فرستاده جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا بود.

براساس بیانیه دفتر نخست وزیری عراق، در این دیدار روابط عراق و آمریکا و راه‌های تقویت آن در سطوح و زمینه‌های مختلف بررسی شد.

نخست وزیر عراق بر رویکرد دولت در ایجاد چشم اندازهای همکاری با کشورهای دوست و برادر در راستای تامین منافع ملت عراق تاکید کرد.

وی بر توانایی نیروهای امنیتی عراق در مقابله با تروریسم و تثبیت ثبات محقق شده به لطف فداکاری‌های بزرگی که در سرزمین عراق صورت گرفت، تاکید کرد.

از طرفی دیگر مک گورک، بر حمایت کشورش از موفقیت دولت کنونی عراق و تداوم مشورت آمریکا به نیروهای عراقی در جنگ علیه داعش تاکید کرد.

وی مجددا بر پایبندی آمریکا به توافقنامه چارچوب استراتژیک و حمایت از اصلاحات دولت عراق در زمینه انرژی، زیرساخت و مقابله با تغییرات اقلیمی تاکید کرد.

مک گورک استقبال آمریکا از نتایج کنفرانس بغداد ۲ و تلاش‌ها برای توسعه پروژه‌های مشترک زیرساخت بین عراق و کشورهای اطراف را ابلاغ کرد.

وی از سفر فؤاد حسین، وزیر امور خارجه آمریکا به واشنگتن برای برگزاری نشست‌های کمیته عالی هماهنگی توافقنامه چارچوب استراتژیک بین دو کشور نیز استقبال کرد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.