صهیونیست‌ها به خیابان آمدند؛« آنچه ساخته‌ایم را با دستان خود ویران می‌کنیم»
02 بهمن 1401 - 13:59
شناسه : 45110
2
شهرک‌نشینان سرزمین‌های اشغالی برای هفته سوم همراه معارضان کابینه «بنیامین نتانیاهو» به خیابان‌ها آمدند و با نشان دادن خشم و نگرانی وسیع‌شان از اقدامات افراط‌گرایان، اذعان کردند ما می‌بینیم که آنچه در طول سال‌ها ساخته‌ایم با دستان خودمان ویران می‌کنیم.
منبع : فارس
پ
پ

شنبه‌های سرزمین‌های اشغالی به روزهای سیاه «بنیامین نتانیاهو» تبدیل شده‌اند. صدها هزار شهرک‌نشین صهیونیست در اعتراض به تندروی‌ها، اقدامات غیرقانونی و جولان کابینه افراطی راست‌گرایان اسرائیلی به خیابان‌ها می‌آیند و تا سرنگونی حزب «لیکود» و متحدانش، قصد تداوم اعتراضات را دارند. معارضان و مخالفان نتانیاهو به خیابان‌ها می‌آیند تا درگیری‌ها درون اسرائیلی شود و این بار آتش بی‌ثباتی و ناآرامی از خانه به سرزمین‌های پرتاب شده است.

خروش خیابان‌های تل‌آویو برای نجات

طبق گزارش وبگاه اینترنتی شبکه «المیادین»، حدود صدهزار شهرک نشین اسرائیلی شب گذشته (شنبه ۲۱ژوئیه) در تظاهراتی علیه دولت اشغالگر به رهبری نتانیاهو در خیابان «کاپلان»، مرکز تل‌آویو تجمع کردند. شهرک‌نشینان تظاهرات‌کننده شعار می‌دادند: «درعی برو!» آن‌ها تصاویری با مضمون «نجات دموکراسی» و یا «شما حق ندارید ما را به دوره قیمومیت برگردانید» در دست داشتند که برخلاف تمام سیاست‌های بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر وقت رژیم اشغالگر بود؛ صهیونیست‌هایی که حالا نتانیاهو را علاوه بر بازگرداندن «اسرائیل» به دوران ضعف و تحت‌الحمایگی، به دیکتاتوری متهم می‌کنند.

در کنار خیابانی که مراکز دولتی بسیاری از رژیم صهیونیستی را در خود جای داده است و برجسته‌ترین آن‌ها، ساختمان وزارت جنگ اشغالگران (الکریاه) است، نمایشگرهای بزرگی توسط معترضان نصب شده و شعارهایی مانند «نه به دیکتاتوری» سر داده می‌شد. علاوه بر کاپلان در تل‌آویو، تظاهراتی هم در مقابل دادگاه قاضی در «هرتزلیا» در میدان شورای شهر برگزار شد و در آن صدها نفر شرکت داشتند. هزاران شهرک‌نشین اسرائیلی دیگر از بعدازظهر روز گذشته در خیابان دیگر سرزمین‌های اشغالی به میدان اعتراضات آمدند. نیروهای امنیتی رژیم اشغالگر همچنین از ساعت ۴:۴۵ بعدازظهر جاده‌های مرکزی را به روی تردد وسایل نقلیه بسته بود تا جمعیت بیشتر نشود؛ اما همین موجب واکنش‌های خشمگینی از سوی تظاهرکنندگان شد.

معارضان نتانیاهو: این کودتا باید ادامه پیدا کند

«یائیر لاپید» رهبر فعلی اپوزیسیون، نخست‌وزیر سابق رژیم اشغالگر، در این دو تظاهرات شرکت کرد و گفت که «تا پیروز نشویم تسلیم نخواهیم شد». وی افزود: «نتانیاهو باید پشت دادگاه عالی بایستد. ما در اینجا با یک سوال مرتبط با آینده اسرائیل روبه‌رو هستیم»

الجزیره: هدف نتانیاهو از کودتای قضایی، فرار مجرمان کابینه‌اش بود

وبگاه اینترنتی شبکه «الجزیره» در گزارشی به تحولات سرزمین‌های اشغالی و نقطه آغاز اشتباه نتباهو پرداخت و نوشت: معترضان اسرائیلی هجوم به میدان‌های شهرهای تل آویو، بئرالسبع، حیفا و قدس غربی برای تظاهرات علیه دولت نتانیاهو را ادامه می‌دهند؛ خیابان‌هایی که به میادین تظاهرات سه‌هفته‌ای از سوی احزاب مخالف و فعالان مدنی تبدیل شده‌اند.

الجزیره در ادامه گزارشش افزود: مخالفان ائتلاف راستگرای حاکم را متهم به شورش علیه نظام قضایی و حقوقی می‌دانند و هدفش را نیز مبراکردن اتهامات اعضای کابینه‌اش از جمله فساد و پولشویی معرفی کرده‌اند. رسانه‌های بین‌المللی، عربی و عبری دولت بنیامین نتانیاهو را که در ۲۹ دسامبر سوگند یاد کرد، راست‌گراترین دولت تاریخ اسرائیل توصیف کردند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.