درگیری بین احزاب کره جنوبی بر سر اظهارات رئیس جمهور این کشور درباره ایران
05 بهمن 1401 - 15:03
شناسه : 45211
1
اظهارات نسنجیده رئیس جمهور کره جنوبی درباره ایران طی سفرش به امارات خشم احزاب این کشور را برانگیخته است.
منبع : باشگاه خبرنگاران
پ
پ

احزاب مخالف در دولت کره جنوبی بر سر اظهارات رئیس جمهور این کشور درباره ایران اختلاف نظر پیدا کردند.

به گزارش پایگاه اینترنتی نشریه کوریا تایمز، حزب دموکراتیک کره جنوبی با انتقاد از اظهارات یون سوک یول، رئیس جمهور این کشور درباره ایران، او را بزرگ‌ترین تهدید برای دیپلماسی و امنیت کشور دانست.

حزب حاکم هم در پاسخ به این اظهارات حزب دموکراتیک را متهم کرد که مانند یک «خائن» عمل می‌کند و مدعی شد که مخالفان به دنبال ایجاد مشکلات دیپلماتیک هستند.

یون هفته گذشته در جریان بازدید از یک گروه نظامی کره جنوبی مستقر در امارات گفت کره جنوبی و امارات در شرایط مشابهی قرار دارند، و ایران دشمن اصلی امارات است. در مقابل تهران نیز به این اظهارات اعتراض کرده است.

پس از واکنش‌های منفی ایران به این اظهارات مقامات کره جنوبی تاکید کرده اند این اظهارات جهت تشویق و ترغیب نیرو‌ها بیان شده است و تعهد سئول به روابط با تهران همچنان پابرجاست.

سخنگوی حزب دموکرات گفت: بزرگ‌ترین تهدید برای دیپلماسی و امنیت جمهوری کره، رئیس جمهور این کشور است. اصول دیپلماسی کاهش دشمنان و افزایش دوستان است، اما رئیس جمهور یون دیپلماسی را اتخاذ کرده که دشمنان را بیشتر می‌کند.

حزب حاکم هم در حمایت از رئیس جمهور ادعا کرد، اظهارات یون تنها پیامی بوده مبنی بر اینکه سربازان باید با جدیت با وضعیت امنیتی روبرو شوند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.