آماده‌باش ژنرال آمریکایی برای جنگ با چین در ۲۰۲۵
08 بهمن 1401 - 18:10
شناسه : 45391
2
یک ژنرال چهار ستاره نیروی هوایی ایالات متحده نسبت به درگیری با چین در اوایل سال ۲۰۲۵ - به احتمال زیاد بر سر تایوان - هشدار داده و از فرماندهان خود خواسته است تا واحدهای خود را برای دستیابی به حداکثر آمادگی نبرد عملیاتی در سال جاری تحت فشار قرار دهند.
منبع : ایسنا
پ
پ

ژنرال مایک مینیهان، رئیس فرماندهی تحرکات هوایی، در یک یادداشت داخلی که اولین بار در روز جمعه در رسانه‌های اجتماعی منتشر و بعداً توسط پنتاگون تأیید شد، گفت که هدف اصلی باید بازدارندگی و در صورت لزوم شکست چین باشد.

مینیهان در بیان استدلال خود گفت که انتخابات ریاست جمهوری تایوان در سال آینده میلادی می‌تواند بهانه‌ای برای یک تجاوز نظامی از سوی شی جینپینگ، رئیس‌جمهور چین باشد آن هم  در حالی که واشنگتن سرگرم رقابت‌های انتخاباتی ریاست‌جمهوری است.

او افزود: تیم شی، دلیل و فرصت‌ها همگی برای سال ۲۰۲۵ هماهنگ هستند.

او در این یادداشت همچنین از همه پرسنل فرماندهی می‌خواهد تا به میدان تیر بروند، “یک خشاب” به سمت هدف شلیک کنند و “سر را نشانه بگیرند”.

او اهداف خود را برای آماده سازی، از جمله ایجاد «تیم مانور نیروی مشترک مستحکم، یکپارچه و چابک، آماده برای مبارزه و پیروزی در جزیره » نام برده است.

این یادداشت خطاب به تمامی فرماندهان جناح هوایی در فرماندهی تحرک هوایی و سایر فرماندهان عملیاتی نیروی هوایی است و به آنها دستور می‌دهد تا تمام تلاش‌های عمده برای آماده‌سازی جهت نبرد چین را تا ۲۸ فوریه به مینیهان گزارش دهند.

برای ماه فوریه، او به همه پرسنل نیروی هوایی دستور می‌دهد تا «یک خشاب کامل را به سمت هدف ۷ متری شلیک کنند، با این درک کامل که کشتار بدون پشیمانی بیشترین اهمیت را دارد. سر را نشانه بگیرند. او همچنین به همه پرسنل دستور می دهد تا سوابق و تماس‌های اضطراری خود را به روز کنند.

برای ماه مارس، او به همه پرسنل  دستور می‌دهد تا “امور شخصی خود را در نظر بگیرند و اینکه آیا باید با دفتر حقوقی پایگاه خدماتی آنها ملاقاتی برنامه ریزی شود تا اطمینان حاصل شود که از نظر قانونی آماده هستند.”

مینیهان سربازان را ترغیب می‌کند که در تمرینات ریسک پذیر باشند. او می‌نویسد: «هدفمند بدوید، نه بی‌هدف»، اما بعداً اضافه می‌کند، اگر در رویکرد خود برای تمرین راحت هستید، پس به اندازه کافی ریسک نمی‌کنید.

او همچنین یک قابلیت دیگر را که ایالات متحده برای درگیری احتمالی با چین باید در نظر بگیرد، ارائه می‌دهد – فوجی از پهپادهای تجاری. او به واحدهای KC-۱۳۵ توصیه می‌کند تا برای تحویل ۱۰۰ پهپاد آماده شوند.

سخنگوی پنتاگون، ژنرال پاتریک رایدر در واکنش به این یادداشت گفت که استراتژی دفاع ملی ایالات متحده به وضوح نشان می‌دهد که “چین چالش پیش روی وزارت دفاع است” و مقامات آمریکا با متحدان و شرکای خود برای “حفظ یک اقیانوس هند-آرام صلح آمیز، آزاد و باز” کار می‌کنند. “

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.