گرانی مواد غذایی در ترکیه و صف‌های طولانی برای تأمین خوراک ارزان
14 بهمن 1401 - 13:14
شناسه : 45688
2
گرانی کالاهای اساسی و گوشت در ترکیه موجب به وجود آمدن صف‌های طولانی مردم برای تهیه کالاهای ارائه شده توسط مراکز وابسته به شهرداری‌ها با قیمت‌های نسبتا پایین‌تر است.
منبع : فارس
پ
پ

با کاهش قدرت خرید شهروندان ترکیه به دلیل هزینه‌های بالای زندگی ناشی از تورم پولی، پایتخت آنکارا این روزها شاهد صف‌های طولانی مردم برای تهیه کالاهای ارائه شده توسط مراکز وابسته به شهرداری‌ها با قیمت‌های نسبتا پایین‌تر است.

شهرداری آنکارا یک اپلیکیشن را به نام “Başkent Mobil Market” راه اندازی کرده و روی گوشی‌های هوشمند نصب می‌شود که با توجه به وخامت شرایط اقتصادی از شهروندان ترکیه ای پشتیبانی می‌کند، این برنامه، گوشت قرمز و چرخ کرده و مرغ را که از مرغداری و دامداری‌های محلی تهیه می‌شود با قیمت‌های مناسب ارائه می‌دهد.

منطقه صحیه آنکارا شاهد اولین فروشگاه‌های فروش گوشت متعلق به این اپلیکیشن بوده که تا پایان ماه مبارک رمضان خدمات خود را در ۲۵ شهر ارائه خواهد کرد.

قیمت هر کیلوگرم گوشت چرخ کرده در این اپلیکیشن حدود ۱۳۹.۵ لیره است در حالی که قیمت آن در فروشگاه‌های زنجیره ای و قصابی‌ها حدود ۱۸۰ لیره و قیمت هر کیلوگرم گوشت لخم روی اپلیکیشن حدود ۱۴۹.۵ لیره است در حالی که قیمت آن در بازارها حدود ۱۹۰ لیره است. سهم هر نفر در این اپلیکیشن، ۲ کیلوگرم گوشت است‌ مردم آنکارا می‌توانند علاوه بر گوشت قرمز و مرغ، ۱۵ کالای دیگر را با قیمت های مناسب از طریق مراکز فروش مرتبط با اپلیکیشن مذکور دریافت کنند‌.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.